۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین معامله‌گری دولت در قضیه برجام، آمریکا را جسور کرده است/ زمان مشخصی در برجام برای پایان دادن به تعهدات ایران وجود ندارد
کد خبر: ۲۰۴۷۸۲ نویسنده: حجت الاسلام حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۰ ساعت: ۱۲:۲۱ ↗ لینک کوتاه

کارشناس سیاسی:

معامله‌گری دولت در قضیه برجام، آمریکا را جسور کرده است/ زمان مشخصی در برجام برای پایان دادن به تعهدات ایران وجود ندارد

حجت الاسلام حسینی با اشاره به رایزنی مقامات کشورمان با نهاد بین المللی مبارزه با پولشویی بیان کرد: این نهاد به بهانه مبارزه با تروریست، ایران اسلامی را از سال ۲۰۰۸ در لیست سیاه تامین کننده منابع مالی جریان مقاومت قرار داد.

معامله‌گری دولت در قضیه برجام، آمریکا را جسور کرده است/ زمان مشخصی در برجام برای پایان دادن به تعهدات ایران وجود ندارد
حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی، نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین در پاسخ به این سوال که آیا معیار مشخصی برای پایان تعهدات ایران در برجام وجود دارد، عنوان کرد: غربی‌ها دولت یازدهم را دولتی متمایل به غرب می‌دانند بنابراین در برجام در حال تزریق خواسته‌های نامشروع خود به ایران هستند.
وی در ادامه افزود: آمریکا احساس می‌کند که دولتمردان اعتقادی ندارند که ایران باید پایگاهی قدرتمند با محوریت جریان مقاومت در منطقه باشد، به همین دلیل از ابتدای مذاکرات هسته‌ای بحث حمایت کشورمان از تروریست و حزب الله را مطرح کردند.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: غربی‌ها امروز به این نتیجه رسیده‌اند که دولت آقای روحانی که هاشمی رفسنجامی حمایتگر آن است تمایل به آمریکا پیدا کرده و برخی از مدیران آن دیدگاه لیبرالیسمی دارند و با کمی فشار می‌توان آنها را تسلیم کرد.
وی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای و مسئله برجام دشمن به دنبال فشار به رهبری از طریق دولتمردان است، تصریح کرد: از ابتدا دولت بحث مشکلات اقتصادی را به مذاکرات و برجام ربط می‌داد و در گفتگوهای خود با رهبری عامل این معضلات را عدم ارتباط با کشورهای غربی عنوان می‌کرد.
حسینی بیان کرد: دولت اگر نگران حل مشکلات اقتصادی جامعه است باید مفاسد اقتصادی و رانت خواری‌های مدیران دولتی را ریشه‌کن کند، هزار مدیر در کشور مبالغ کلان و پاداش‌های آنچنانی دریافت می‌کنند، دولت با این فسادها برخورد کند.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی در برجام به دنبال شکستن روح انقلابی در دولتمردان ماست، ابراز کرد: بعید نیست که با فشار غربی‌ها دولتمردان در پشت صحنه مذاکرات به برخی از تعهدات تن دهند.
نماینده سابق مجلس با اشاره به رایزنی مقامات کشورمان با نهاد بین المللی مبارزه با پولشویی اذعان کرد: این نهاد به بهانه مبارزه با تروریست ایران اسلامی را از سال 2008 در لیست سیاه تامین کننده منابع مالی جریان مقاومت قرار داد، در صورتی که غربی‌ها اولین حامی تروریست در جهان هستند.
وی گفت: در برجام حتی با فشار غربی‌ها دولتمردان ما برخی از خط قرمزها را رد کردند که رهبری اعتراض خود را اعلام کردند، اما دولت با معامله گری، غربی‌ها را نسبت به ایران جسور کرده است و در برجام هر روز یک موضوع جدید علم می‌کنند.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه دولت باید در مقابل تحمیل‌های غربی‌ها بااستقامت برخورد کند، عنوان کرد: ما برای حفظ امنیت کشور باید در منطقه حضور داشته باشیم و مانع حضور تروریست‌ها در استان‌های خودمان شویم.
وی در پایان بیان کرد: با عملکرد نرم دولت و توجیهاتی که از عهدشکنی‌های آمریکا در برجام می‌کند باید گفت زمان مشخصی برای پایان تعهدات ایران به غربی‌ها وجود ندارد و در همین راستا در پسابرجام موضوع موشک‌ها و حقوق بشر را مطرح کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان