۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین میزبانی عربستان با رأی فیفا گرفته شد؛ سعودی‌ها به CAS شکایت کردند
کد خبر: ۲۰۴۷۲۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

میزبانی عربستان با رأی فیفا گرفته شد؛ سعودی‌ها به CAS شکایت کردند

فیفا رأی نهایی خود را در مسئله میزبانی بازی عربستان و عراق به نفع عراقی‌ها صادر کرد و این رأی، سعودی‌ها را واداشت به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت کنند.

میزبانی عربستان با رأی فیفا گرفته شد؛ سعودی‌ها به CAS شکایت کردند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) رسما اعلام کرد که دو دیدار رفت و برگشت عربستان و عراق در کشوری بی طرف برگزار شود.

با این اعلام رسمی فیفا میزبانی عربستانی‌ها پس از بهانه‌جویی‌های مختلف برای نیامدن به ایران از آنها گرفته شد. سعودی‌ها پس از اعلام رسمی رای فیفا، بلافاصله سرکشی و از این رای فیفا به دادگاه بین‌المللی ورزش(CAS) شکایت کردند.

طلال آل شیخ سخنگوی رسمی فدراسیون فوتبال عربستان در مصاحبه خود گفت: این رای فیفا ناعادلانه است. ورزشگاه‌های عربستان کاملا امن است و هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند. ما به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت می‌کنیم.

این جنگ و کشکمش میان دو فدراسیون عراق و عربستان از زمانی آغاز شد که تیم‌‌های ملی فوتبال عراق و عربستان در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه همگروه شدند و عراقی‌ها تهران را به عنوان میزبان خود انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، سعودی‌ها با وجود سرکشی و قانون شکنی بالاخره در این جنگ از عراقی‌ها شکست خوردند زیرا رئیس فدراسیون عراق برای آنها شرط کرد که در صورت نیامدن آنها به ایران عراقی‌ها نیز برای بازی با آنها به ریاض نمی‌آیند. فیفا در نهایت رای را به نفع عراق داد و به سعودی‌ها دستور داد تا برای بازی با عراق کشور ثالثی را انتخاب کنند.

عراق پیش از این برای بازی‌های خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه ورزشگاه امام رضا(ع) را انتخاب کرده بود که با موافقت فیفا روبه رو شد ولی تنها دیدار عربستان به میزبانی مالزی برگزار می‌شود. با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که آیا عربستانی‌ها دست از قانون شکنی برمی‌دارند و کشور ثالثی برای میزبانی از عراقی‌ها انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/ا

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان