۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نشست "عصری با ادبیات" ویژه بانوان برگزار شد
کد خبر: ۲۰۴۷۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۰ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

به همت حوزه هنری قزوین؛

نشست "عصری با ادبیات" ویژه بانوان برگزار شد

نشست عصری با ادبیات ویژه بانوان قزوینی با رویکرد نقد، شعر، داستان خوانی و داستان نویسی در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین برگزار شد.

نشست "عصری با ادبیات" ویژه بانوان برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حمیدرضا ملازینل، معاون فرهنگی حوزه هنری قزوین عصر روز گذشته(شنبه) در نشست عصری با ادبیات ویژه بانوان در حوزه هنری قزوین گفت: عصری با ادبیات، ابتکاری است که از سالجاری در حوزه هنری استان آغاز شده است، چنانکه پیش از آن جای خالی محفلی تخصصی برای ادبیات بانوان و به طور اخص شعر و داستان آنها در استان احساس می‌شد.
وی افزود: این نشست به همراه سایر نشست‌های تخصصی در محورهای گوناگون ادبیات در طول سال برگزار خواهد شد و هر کدام از این نشست‌ها به طور اختصاصی، واکاوی در زمینه‌ای از ادبیات را مد نظر قرار خواهند داد که امیدواریم در پایان هر دوره، جامعه ادبی استان و حوزه هنری از سطح، محتوا، خروجی و کیفیت برگزاری این دوره ها رضایت داشته باشند.
این مسئول ادامه داد: پرهیز از کمیت‌گرایی و تمرکز بر روی کیفیت برنامه‌ها و البته منتهی شدن جلسات به تولیدات استاندارد و سطح بالای ادبی، مهم ترین هدف برگزاری نشست‌هایی از این دست در حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

این جلسات هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود

در ادامه زهرا عبداللهی درباره برنامه عصری با ادبیات گفت: در این جلسه بحث‌هایی مرتبط با عناصر داستان مطرح شد و نویسندگان حاضر در نشست نیز از منظر خود و با اتکا به تجربیات شخصی در خصوص ویژگی های یک داستان خوب مطالبی را مطرح کردند.
وی یادآور شد: در جلسات مربوط به شعر نیز مباحثی از کتاب روزنه اثر محمد کاظمی به بحث گذاشته می‌شود ضمن اینکه در جلسات مربوط به داستان نیز از کتاب درآمدی بر داستان نویسی و روایت شناسی اثر فتح اله بی نیاز استفاده خواهد شد.
وی بیان کرد: سومین جلسه این سلسله نشست‌ها با موضوع ویژگی‌های یک داستان خوب برگزار شد. این برنامه با بحث درباره موضوعات مطرح شده انجام می‌شود، ضمن اینکه خانم نگارسادات معصوم زاده شاعر و نویسنده جوان استان نیز کارشناسی و اجرای نشست ها را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: به طور کلی جلسات عصری با ادبیات با محوریت شعر و داستان برای بانوان شاعر و نویسنده برگزار می شود. این جلسات هر دو هفته یک بار به همت حوزه هنری قزوین شکل گرفته است. 
مسئول کارگاه عصری با ادبیات حوزه هنری قزوین گفت: فعلاً در ابتدای راه هستیم، اما امیدوارم با برگزاری مستمر این جلسات و مطرح شدن بحث های تئوریک، فضایی برای فعالیت بهتر و هر چه بیشتر بانوان شاعر و نویسنده ایجاد شود تا بتوانند آثار قابل قبولی تولید کنند که منجر به ایجاد یک جریان ادبی در استان شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان