۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین جشن خودکفایی ۱۳۰۴ خانواده تحت حمایت کمیته امداد برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۰۴۵۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۹ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین:

جشن خودکفایی ۱۳۰۴ خانواده تحت حمایت کمیته امداد برگزار می‌شود

هدایت صفری گفت: جشن خودکفایی و توانمندسازی ۱۳۰۴ خانواده تحت حمایت کمیته امداد با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین برگزار می‌شود.

 جشن خودکفایی ۱۳۰۴ خانواده تحت حمایت کمیته امداد برگزار می‌شود
هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: یکی از راهبردهای کمیته امداد براساس تعالیم شرع مقدس و با الهام از اسناد بالادستی، ایجاد اشتغال و تقویت فرهنگ و روحیه کار، خودکفایی و خوداتکایی در خانواده‌ها است.
وی افزود: کمیته امداد، بحث توانمندسازی مددجویان تحت حمایت را در دهه چهارم فعالیت خود در سر لوحه کارش قرار داده است و بحث اشتغال را با جدیت برای جامعه هدف تعریف کرده تا در یک بازه زمانی مشخص به طور هدفمند و زماندار از بدنه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.
اجرای 354 طرح اشتغال و خودکفایی در استان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: در طی دو ماهه سال جاری، 354 طرح اشتغال و خودکفایی با بالغ بر 46 میلیارد و 833 میلیون ریال در سطح استان اجرا شده است.
وی عنوان کرد: امسال همچنین 428 مورد آموزش در بخش‌های مهارت آموزی، پایدار سازی و توسعه و همچنین حرفه‌آموزی دانش‌آموزان دبیرستانی برای جامعه هدف انجام شده است.
صفری تصریح کرد: در دو ماهه نخست سال جاری 35 نفر از جامعه هدف با تعامل کارفرمایان و کاریابی‌ها در واحدهای تولیدی مشغول به کار شدند.
وی بیان کرد: سال گذشته قریب به 2 هزار شغل از طریق کمیته امداد در سطح استان اجرا شد که جشن خودکفایی و توانمندی 1304 خانواده در روزهای آتی با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.
این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از طرح‌های کمیته امداد در ماه رمضان با توجه به فضای معنوی حاکم در این ماه، مجالست و همنشینی با نیازمندان و دهک‌های پایین جامعه است.
وی افزود: در اجرای این طرح همراه با خیرین نیکوکار، مسئولان و روحانیون از منازل مددجویان تحت حمایت با اولویت زنان سرپرست خانوار، ایتام، بیماران خاص و صعب‌العلاج با عنوان طرح مفتاح الجنه بازدید شده و دلجویی عاطفی به عمل می‌آید و ضمن آشنایی با مددجویان تحت حمایت، مساعدت‌های لازم نیز صورت می‌گیرد.
جذب 2914 حامی در قالب طرح ایتام و محسنین طی ماه رمضان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در کنار آثار و فوائد برای افراد بازدیدکننده، برای بازدیدشوندگان نیز برکاتی دارد.
وی تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان بر اساس آمار اولیه 7847 خانواده در سطح استان در قالب طرح مفتاح الجنه بازدید و از طریق خیرین، حامیان و مسئولان مبلغ 8 میلیارد و 579 میلیون ریال مساعدت صورت گرفته است.
صفری عنوان کرد: در حوزه توزیع سبد کالا نیز طبق آمار اولیه 9575 سبدکالا و بیش از 50 هزار پورس غذای گرم در بین جامعه هدف توزیع شده است.
وی در خصوص اجرای طرح حامی یابی برای ایتام و نیازمندان ادامه داد: در قالب طرح ایتام و محسنین، 2914 نفر حامی جذب شده که حمایت مادی و معنوی این خانواده‌ها را بر عهده دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در پایان تاکید کرد: آمارهای ذکر شده مربوط به فعالیت‌های ماه رمضان بر اساس نتایج اولیه بوده و بدون شک با جمع‌آوری اطلاعات دقیق و جامع از همه شهرستان‌ها بر تعداد آن افزوده می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان