۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیشنهاد آمریکا به روسیه دربارۀ سوریه
کد خبر: ۲۰۴۵۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۹ ساعت: ۱۵:۱۱ ↗ لینک کوتاه

الشرق الاوسط فاش کرد:

پیشنهاد آمریکا به روسیه دربارۀ سوریه

الشرق الاوسط فاش کرده است که آمریکا به روسیه پیشنهاد تبادل اطلاعات در سوریه را داده است

پیشنهاد آمریکا به روسیه دربارۀ سوریه
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،دولت آمریکا به روسیه این پیشنهاد را داده است که اگر روسیه از حملات به گروه‌های مخالفی دست بردارد که با آتش بس در سوریه موافقت کرده‌اند و از نفوذ خود برای وادار کردن نظام سوریه جهت در پیش گرفتن همین مسیر استفاده کند، آمریکا به مسکو جهت بهبود حمله به گروه‌های تروریستی در سوریه کمک می‌کند.
 
به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یک مسئول آمریکایی این طرح را که در هفته جاری ارائه شده است، در راستای "تقویت تبادل اطلاعات" خواند، اما گفت که این پیشنهاد شامل برنامه‌ ریزی نظامی مشترک یا هدف قرار دادن یا هماهنگی با حملات هوایی آمریکا یا دیگر عملیات نظامی در سوریه نمی‌شود، اما این پیشنهاد می‌تواند همکاری میان روسیه و آمریکا را بیشتر کند.
 
ارتش‌های آمریکا و روسیه همکاری خود را از سال قبل در سوریه آغاز کردند تا جنگنده‌های ارتش این دو کشور در حریم هوایی سوریه با هم برخوردی نداشته باشند.
 
اخیرا اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: اگر روسیه در سوریه رفتارهای درست داشته باشد که این شرطی بسیار مهم است، همانطور که در تمامی مسائل دیگر با روسیه نیز وضع این گونه است، ما آماده هستیم تا با آنها همکاری کنیم. روس‌ها اشتباهی پا در سوریه گذاشته‌اند. هدف روسیه از حملات هوایی‌اش در سوریه مبارزه با داعش و کمک به روند گذار سیاسی در سوریه برای تشکیل دولتی پس از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بود اما طرف روسی هیچ یک از این اهداف اعلام شده را محقق نکرد.
 
مسئولان ارشد نظام آمریکا در مورد جزئیات این پیشنهاد آمریکا صحبتی به میان نیاورده و گفته‌اند که علنی کردن جزئیات این پیشنهاد و طرح مسائل دیپلماتیک حساس می‌تواند موفقیت احتمالی این پیشنهاد را از بین ببرد.
 
با وجود اینکه مسئولان آمریکایی جزئیات این طرح را بیان نکرده‌اند، اما این پیشنهاد باعث نگرانی روزافزون نمایندگان گروه‌های مخالف مورد حمایت آمریکا است که از این امر هراس دارند که توافق‌های "پشت پرده‌ای" میان آمریکا و روسیه صورت بگیرد. آنها گفته‌اند که تا زمان کاهش تشدید حملات، به میز مذاکرات بازنمی‌گردند.
 
پوتین اخیرا در نشستی که با سفیران کشورهای مختلف جهان در مسکو داشت، گفت که آماده است با هر رئیس جمهوری در آینده همکاری داشته باشد و وی به برقراری روابط و همکاری مستحکم با ایالات متحده در زمینه امور بین‌الملل اهمیت می‌دهد.
 
وی در ادامه افزود: با این وجود، ما بر این باوریم که روندی که نظام آمریکا در پیش گرفته است، مورد قبول نیست و آمریکا فکر می‌کند می‌تواند هر تصمیمی که می‌خواهد را در قبال مسائلی که با آنها همکاری داریم، اتخاذ کند.

انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان