۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین خودزنی عجیب و باورنکردی در دولت روحانی!
کد خبر: ۲۰۴۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۹ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

بودجه نظامی را کاهش می دهیم توانمندی موشکی را افزایش دهید!

خودزنی عجیب و باورنکردی در دولت روحانی!

دی ماه سال گذشته روحانی در نامه ای خطاب به وزیر دفاع و پشتیبانی خواستار افزایش توانمندی موشکی شد اما در لایحه اصلاحیه دولت برای بودجه ۹۵، بودجه نظامی کشور کاهش چشمگیری داشته است.

خودزنی عجیب و باورنکردی در دولت روحانی!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سخنگوی دولت روز سه‌شنبه و در آستانه عید سعید فطر اصلاحیه لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور را به مجلس برد و با اتمام حجتی که کرد توانست فوریت این اصلاحیه را به تصویب نمایندگان مجلس برساند.

در لایحه اصلاحیه دولت برای بودجه ۹۵، تبصره ۲۲ بودجه حذف شده که عملا به حذف ۵ هزار میلیاد تومان از بودجه دفاعی کشور آنهم در این شرایط حساس منطقه می‌پردازد.

در حالی که به اذعان همه توان نظامی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی امنیت در کشور است انتظار می رفت با توجه به اوضاع منطقه و کشورهای اطراف و همچنین تحرکات تروریست ها در مرزها و داخل کشور که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) ناکام ماندند بودجه نظامی کشور افزایش یابد اما دولت عکس این کار را انجام داد.

در حالی دولت برای توجیه کاهش بودجه نظامی کشورمی گوید" آماده است با تصویب این اصلاحیه طرح‌های عمرانی را فعال کند، تصویب پیشنهاد دولت هم به اقتصاد ملی و هم به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند" که افزایش توان نظامی و دفاعی کشور نه تنها باعث ثبات و امنیت می شود بلکه  باعث رونق اقتصادی نیز می شود.

البته با توجه به علاقه ای که برخی ها دولتمردان به آمریکا دارند با نگاهی به بودجه آمریکا می توان مشاهده کرد که  بودجه نظامی در آمریکا هر سال افزایش پیدا می کند وحقوق افسران ارتش و پلیس ، به مراتب بالاتر از حقوق مدیران دولتی است، اما گویا کاهش بودجه نظامی کشور در اولویت است تا رسیدگی به فیش های نجومی که در کل دنیا نظیر آن یافت نمی شود!

خودزنی عجیب و باورنکردی در دولت روحانی!

رفتار متناقض دولت در بودجه در حالی بیشتر باعث تعجب می شود که در برابر حذف یارانه ثروتمندان مقاومت می کند اما با کاهش بودجه نظامی کشور محور مقاومت را تضعیف می کند، البته کاهش بودجه و همه کمبودها ی دیگر هرگز باعث نشده که مردان نظامی و دفاعی کشور ذره ای از وظیفه خود کوتاهی کنند اما این مسئله باعث می شود که سختی بیشتری را تحمل کنند.

توان دفاعی کشور در زمان تحریم ها نه تنها کم نشده بلکه با اراده دانشمندان علم نظامی و دفاعی پیشرفت های چشمگیری نیز داشت.

خاطر نشان می شود در دی ماه سال 94 روحانی در نامه ای خطاب به وزیر دفاع نوشت:" از آنجا که ظاهراً دولت آمریکا در نظر دارد، در ادامه سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی خود در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به افزودن افراد و مؤسسات جدیدی در فهرست تحریم‌های ظالمانه قبلی نماید؛ لازم است در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

همچنین در صورت تکرار این‌گونه اقدامات غلط و مداخله‌جویانه از سوی آمریکا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است با استفاده از کلیه امکانات، برنامه‌ریزی جدیدی برای گسترش توانمندی‌های موشکی کشور، به‌عمل آورد.

باید تأکید کنم که توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات و امنیت منطقه بوده و نه تنها تهدیدی علیه دیگران نیست، بلکه صرفاً برای پاسداری از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور و مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراط و در جهت منافع مشترک منطقه‌ای و جهانی می‌باشد."

در حالی روحانی در گفتار درخواست افزایش توانمندی موشکی ایران را داردکه عملا با کاهش بودجه دفاعی و نظامی کشور روند توانمندی موشکی کاهش پیدا می کند، همه تحلیل گران سیاسی و اقتصادی بر این باورند پیشرفت اقتصادی یک کشور که باعث جذب سرمایه های خارجی می شود امنیت داخلی در آن کشور است.

توصیف این رفتار دوگانه دولت به خوبی در یک ضرب المثل آذری بیان شده" (ات وئرمه میش ،کوفته الده ائدیلمز) «تا وقتی گوشت نداده ای کوفته نخواه»" است.

در مدت پنج ماه بین نامه رئیس جمهور و ارائه  بودجه کشور چه اتفاقی افتاده است که دولت چنین تصمیمی گرفته، مشخص نیست اما با توجه به این مسئله که بعد از اجرایی شدن برجام هر مسئله ای پیش بیاید یکی سر آن برجام است بعید نیست این کاهش بودجه نیز به برجام مرتبط باشد البته  آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان در فروردین ماه سال جاری در نامه مشترکی به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار واکنش به آزمایش‌های موشکی ایران شده و گفته‌ بودند در این آزمایش‌ها موشکی‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای شلیک شده و این «بی‌اعتنایی» به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان