۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش حضور دانش‌آموزان در راهیان نور نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی است
کد خبر: ۲۰۴۵۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۹ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان:

افزایش حضور دانش‌آموزان در راهیان نور نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی است

حجت الاسلام علی انصاری با اشاره به آمار اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور گفت: در بحث راهیان نور در میان ۳۲ استان، در رده‌های آخر قرار داریم از این رو لازم است تا ظرفیت دستگاه‌های متولی برای انجام امور مهمی همچون بحث راهیان نور متمرکز شود.

 افزایش حضور دانش‌آموزان در راهیان نور نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی است
حجت الاسلام علی انصاری، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به تلاش دشمنان در کم‌رنگ کردن ارزش‌های ایثار و شهادت به ویژه برای نسل جوان جامعه در شبکه‌های مجازی، باید ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان برای این این قشر از جامعه به خوبی تبیین شود.
وی افزود: راهیان نور ظرفیت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و رفع شبهات دانش‌آموزان در این‌باره است.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در فضای معنوی اردوی راهیان نور و مشاهده مناطق جنگی از نزدیک فرصت ارزشمندی است تا باورهای آنها نسبت به ارزش‌های والای اسلام و مفاهیم ایثار و شهادت تقویت شود.
وی با اشاره به آمار اعزام دانش‌آموزان استان به اردوی راهیان نور در سال تحصیلی گذشته عنوان کرد: سال گذشته با توجه به محدودیت‌های موجود 7313 دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام شدند.
انصاری عنوان کرد: سال جاری با اقدام عملی و رفع موانع و تامین امکانات لازم می‌توان با افزایش ظرفیت، بیش از 14 هزار نفر به این اردوها اعزام کرد.
وی تصریح کرد: در بحث راهیان نور در میان 32 استان در رده‌های آخر قرار داریم از این رو لازم است تا ظرفیت دستگاه‌ها برای انجام امور مهمی همچون بحث راهیان نور متمرکز شود.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: جای خالی موزه دفاع مقدس در استان و آموزش و پرورش حس می‌شود که البته احداث آن در استان در حال پیگیری است.
وی بیان کرد: از آنجا که آموزش و پرورش فضاهای مختلفی در اختیار دارد از این رو با در اختیار قرار دادن کپی این آثار به آموزش و پرورش، می‌توان شرایطی را برای بازدید تعداد زیادی از دانش‌آموزان در طول سال فراهم کرد.
بهره‌گیری از نسل جنگ برای ماندگاری آثار دفاع مقدس
انصاری ادامه داد: نمادها و سمبل‌های دفاع مقدس باید در نقاط مختلف استان برای معرفی شهدا جانمایی شود و همچنین تندیس شهدای شاخص ساخته و سرگذشت و زندگینامه شهدا بیان شود.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید باید تعامل سازنده‌ای با مراکز پژوهشی داشته باشد، گفت: با گردآوری و مستند سازی آثار شهدا باید زمینه حفظ یاد و خاطره شهدا را فراهم کرد تا آیندگان حسرت نخورند چراکه بسیاری از مباحث مربوط به دفاع مقدس مغفول مانده از این رو باید با بهره‌گیری از نسل دفاع مقدس، زمینه ماندگاری این آثار را برای نسل‌های آینده فراهم ساخت.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: امسال 9 هزار دانش‌آموز استان با مطالعه کتاب آمادگی دفاعی از دفاع مقدس خواهند شنید که شایسته است با تجهیز وسایل کمک آموزشی شرایط مطلوبی برای آموزش این درس آماده کرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان