۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین احداث یادمان شهدای گمنام خوزنین نیازمند مساعدت مسئولان است
کد خبر: ۲۰۴۴۲۹ نویسنده: سرهنگ مهدی طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۹ ساعت: ۱۱:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

احداث یادمان شهدای گمنام خوزنین نیازمند مساعدت مسئولان است

سرهنگ مهدی طاهرخانی گفت: با وجود گذشت ۱۰ سال از زمان تشییع و تدفین ۳ شهید گمنام شهرک خوزنین، تاکنون یادمان شهدا در این محل ساخته نشده است.

احداث یادمان شهدای گمنام خوزنین نیازمند مساعدت مسئولان است
سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در سال‌های اخیر موضوعات و مسائل مربوط به دفاع مقدس که یکی از عرصه‌های آن ایثار و شهادت است، سرعت گرفته و در این راستا اهتمام و تعامل مناسبی بین دستگاه‌ها ایجاد شده است.
وی افزود: قرائت فرازی از وصیتنامه شهدا در ابتدای همه جلسات رسمی از دستاوردهای استان در حوزه ایثار و شهادت است که شاید در کمتر استانی شاهد آن باشیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین با اشاره به سیاست‌گذاری‌های انجام شده در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: در همه عرصه‌های دفاع مقدس، شهدا و رزمندگان، فعالیت‌های خوبی از سوی نهادهای مختلف شروع شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا تصریح کرد: چاپ و انتشار کتاب با موضوع دفاع مقدس و کلنگ زنی مجتمع فرهنگی دفاع مقدس در روز سوم خرداد از جمله کارهای انجام شده از سوی دستگاه‌های مرتبط با این موضوع است و همچنین کمیته‌های فعال در کنگره شهدا در این عرصه فعالیت دارند.
طاهرخانی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از دایرة المعارف دفاع مقدس متعلق به شهداست به طوریکه از 700 مدخلی که تاکنون شناسایی شده، بخش عمده‌ای مربوط به شهدا و ایثارگران استان است که در حال ویرایش می‌باشد.
60 شهید گمنام در 26 نقطه استان تشییع و تدفین شده‌اند
وی با بیان اینکه 60 شهید گمنام در 26 نقطه استان قزوین تشییع و تدفین شده‌اند، بیان کرد: تاکنون بخشی از یادمان شهدای گمنام در برخی شهرها و محلات به دلایل مختلف ساخته نشده است گرچه همه مسئولان در این راستا برنامه و طرح داشتند و یا در حال تصویب اعتبارات لازم برای انجام این کار هستند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین تصریح کرد: هنوز اقدام عملی در خصوص 10 نقطه از استان که شهدای گمنام در آن تدفین شده‌اند، صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: با وجود گذشت 10 سال از زمان تشییع و تدفین 3 شهید گمنام شهرک خوزنین، تاکنون یادمان شهدا در این محل ساخته نشده است این درحالیست که شهرک خوزنین رزمنده و شهید بسیاری دارد اما هنوز توفیق نیافتیم که یادمان شهدا را در این شهر ساماندهی کنیم.
طاهرخانی در ادامه گفت: به منظور تألیف کتاب دایرة‌المعارف دفاع مقدس، تشکیل شورای علمی و برنامه ریزی دایرةالمعارف دفاع مقدس استان قزوین به تصویب رسیده و دستگاه‌ها نمایندگان خود را برای تشکیل این شورا معرفی کردند.
وی در پایان گفت: برای اینکه نمونه آثاری از رزمندگان، ایثارگران و شهدا برای نسل‌های این دوره و آینده داشته باشیم این دایرة المعارف باید آماده و دربازه زمانی مشخص شده منتشر شود که امیدواریم در پایان برنامه زمان‌بندی شده گزارش علملکرد خوبی از این شورا داشته باشیم.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان