۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اورژانس کشور در فقدان بالگردهای اورژانس هوایی در حال سوختن است
کد خبر: ۲۰۴۳۸۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اورژانس کشور در فقدان بالگردهای اورژانس هوایی در حال سوختن است

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه هیچکدام از بالگرد‌های هوایی استانداردهای لازم را ندارند گفت: ما در بحث خدمات اورژانس هوایی در مضیقه هستیم.

اورژانس کشور در فقدان بالگردهای اورژانس هوایی در حال سوختن است
دکتر امین صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین  گفت: متأسفانه در بحث خدمات اورژانس هوایی در مضیقه هستیم در واقع بقا این که وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است تنها یک بالگرد هوایی با مالکیت آن را در اختیار دارد البته طبق بررسی‌های ما در 44 نقطه از کشور احتیاج با بالگرد هوایی با شعاع پروازی 150 کیلومتر داریم ولی در حال حاضر 20 بالگرد در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه تمام این بالگرد‌های هوایی تغییر کاربری در آن‌ها صورت گرفته است افزود: هیچکدام از این بالگرد‌ها استاندارد‌های یک بالگرد اورژانس هوایی را ندارند به طوری که کیت آمبولانس بر روی‌ آن‌ها مستقر نمی‌شود به دلیل اینکه بالگرد‌ها متعلق به نیروهای مسلح است در قراردادی که بین ما با آن‌ها منعقد شده تأکید شده در صورتی که سازمان نیاز به این بالگرد پیدا کند ما باید بالگرد را از خدمات اورژانس خارج کنیم و در اختیار نیروهای مسلح  قرار دهیم.

صابری‌نیا به مشکلات دیگر بالگرد‌های اورژانس اشاره و تأکید کرد: متأسفانه بالگرد‌های اورژانس قابلیت دید در شب را ندارند با توجه به اینکه بسیاری از مأموریت‌های ما در فاصله زمانی بین غروب تا طلوع آفتاب قرار می‌گیرد که همین مسئله باعث سقوط بالگرد اورژانس در حین مأموریت در فروردین ماه امسال در شیراز شد.

رییس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: ما در حوزه آمبولانس‌های هوایی نیازمند یک حمایت همه جانبه و عزم ملی هستیم در صورتی که تمهیدات لازم برای خرید بالگرد‌های اورژانس هوایی انجام نگیرد حوزه اورژانس کشور نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بیماران نیازمند به خدمات ما در زمان‌های مختلف به خصوص در زمان‌های بحرانی می‌شود.

انتهای پیام /

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان