۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین انسولین هوشمند امید تازه ای برای درمان دیابت+تصاویر
کد خبر: ۲۰۴۲۸۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

انسولین هوشمند امید تازه ای برای درمان دیابت+تصاویر

یک دستگاه هوشمند می تواند تبدیل به فرشته نجات بخش برای افراد مبتلا به بیماری دیابت باشد و رنج و سختی تزریق انسولین و سوزن تست قند خون را از بین ببرد.

انسولین هوشمند امید تازه ای برای درمان دیابت+تصاویر
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ کارشناسان نوعی دستگاه جدید به اندازه یک تلفن همراه ساخته اند که می تواند قند موجود در خون را شناسایی کند و زمان و میزان دقیق انسولین مورد نیاز بدن را تشخیص داده ، آن را به بدن تزریق کند.

انسولین هوشمند امید تازه ای برای درمان دیابت+تصاویر

این دستگاه می تواند برای هر دو گروه مبتلایان به دیابت نوع یک و نوع دو به جهت تزریق انسولین ، جلوگیری از شوک قند و کمای ناشی از این بیماری مناسب باشد.

انسولین هوشمند امید تازه ای برای درمان دیابت+تصاویر

این دستگاه که در واقع نوعی پانکراس مصنوعی هوشمند است می تواند باعث کنترل بیماری در افراد مبتلا شده و در دو سال آینده راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

این دستگاه بر روی لباس قرار می گیرد و به وسیله یک گیره مخصوص به پانکراس وصل می شود که از همان طریق به تزریق انسولین به بدن به شیوه ای که بیمار درد را احساس نکند می پردازد.

اکنون بیماران دیابتی مجبور  به تزریق تا پنج بار در روز انسولین برای کنترل قند خون هستند.

انسولین هوشمند امید تازه ای برای درمان دیابت+تصاویر

برهم خوردن قند خون باعث می شود تا بیماران دیابتی مجبور به تست قند خون از طریق دستگاه هر روز پس از خوردن مواد غذایی و یا فعالیت های فیزیکی باشندکه می تواند به تدریج اعصاب انگشتان دست آنها را تخریب کند و آنها با مشکلات سلامتی جدید تری مواجه شوند.

کارشناسان همجنین در نظر دارند که در طول سالهای آینده این دستگاه را گسترش دهند و آن را به صورت دوستانه تر با بدن و نیز قابل اطمینان تر در آورند.

این دستگاه ساخت متخصصان دانشگاه کمبریج است و آنها درصدد پیداکردن راهی برای ساخت پانکراس مصنوعی هستند تا بتواند هم قند خون را کنترل کند و هم انسولین مورد نیاز بدن را تزریق کند.

نتایج تحقیق در خصوص این دستگاه در جدید ترین شماره مجله the journal Diabetologia به چاپ رسیده است.

این دستگاه بویژه برای مواقعی که فرد دیابتی در مسافرت است و کنترل او بر روی بیماری قند خود کم است می تواند بسیار مفید باشد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان