۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فعالیت هزار و ۶۵۰ هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
کد خبر: ۲۰۴۲۷۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

فعالیت هزار و ۶۵۰ هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فعالیت هزار و ۶۵۰ هیات علمی در این دانشگاه خواستار اعتماد و توجه بیشتر به دانشگاه ها برای عملکرد بهتر آنها شد.

فعالیت هزار و ۶۵۰ هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین  ؛درباره وضعیت هیات علمی این دانشگاه اظهار کرد: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه هزار و 650 نفر هستند که تا به امروز این رقم کاهش نداشته و شاخص دانشجو به استاد در دانشگاه با وجود 13 هزار دانشجو تقریباً 9 بوده که این رقم مطابق با استاندارد بین المللی است. 

وی با بیان اینکه این رقم در مقاطع تحصیلی پایین خوب است اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید بهبود پیدا کند،گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته در بازه زمانی پنج ساله باید در حدود 200 استاد به هیات علمی دانشگاه افزوده شود. 

جعفریان با اشاره به اشتغال حدود 900 نفر از اعضای هیات علمی در بخش بالینی و درمانی بیمارستان های این دانشگاه علاوه بر فعالیت های آموزشی بیان کرد: حجم درمانی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران با وجود چهارهزار تخت با ضریب اشغال 90 درصد بسیار بالا است که به طور مرتب خدمات درمانی ارائه می کنند و به دلیل اینکه در کنار این خدمات آموزش نیز به دانشجویان داده می شود، باید توجه ویژه به این بخش داشته باشیم که در عین حال در بقیه دانشکده ها سعی در رفع کمبودها با مساعدت های وزارت بهداشت داریم. 

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در سال گذشته از بین هزار مجوز صادر شده برای این وزارتخانه برای کل دانشگاه علوم پزشکی تهران در تمامی رشته ها تنها 44 مجوز هیات علمی صادر کرده، تصریح کرد: این تعداد بسیار ناچیز است و تاثیری در بهبود وضعیت هیات علمی دانشگاه ندارد که وزارت بهداشت با این محدودیت به دلیل صدور مجوز از سوی سازمان مدیریت مواجه است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با توجه به اینکه دانشگاه های کشور در علوم مختلف و پزشکی توانایی های خود از نظر علمی در منطقه و جهان با تربیت افراد توانمند نشان داده اند و حوزه علوم پزشکی بهترین درمان ها را در کشور ارائه می کند، اگر خواستار فعالیت دانشگاه ها در کشور هستیم باید به دانشگاه ها اعتماد کنند و اجازه فعالیت به آنها بدهند محدودیت ها را از بین ببرند شرایط را برای آنها فراهم کنند تا بتوان عملکرد بهتری از آنها  شاهد بود. 

انتهای پیام/ 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان