۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رئیس‌جمهور صداقت به خرج دهد و مبارزه با متخلفان اقتصادی را از «حلقه فریدون» شروع کند
کد خبر: ۲۰۴۲۳۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس‌جمهور صداقت به خرج دهد و مبارزه با متخلفان اقتصادی را از «حلقه فریدون» شروع کند

دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: شعار دادن هنر نیست، اگر دولت و رئیس جمهور حرف برخورد با متخلفین و مفاسد اقتصادی را می‌زنند صداقت به خرج دهد و از حلقه حسین فریدون این کار را شروع کند.

رئیس‌جمهور صداقت به خرج دهد و مبارزه با متخلفان اقتصادی را از «حلقه فریدون» شروع کند

علی پهلوان دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، با اشاره به فعالیت‌های بازرگانی برخی از وزرا و دولتمردان، گفت: ارتباط و ورود شخصی وزرا و دولتمردان در امر صادرات و واردات سم مهلک اقتصادی و نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی است چرا که همواره باندهای قدرت و ثروت با واردات کالاهای خارجی برای سود بیشتر لطمه بزرگی به تولید کنندگان داخلی و امر اشتغال وارد می‌کنند و باعث ورشکستگی آنان می شوند.

وی افزود: در نقطه مقابل اگر جلوی واردکنندگان گرفته شود و تولیدکنندگان داخلی حمایت شوند و همت دولتمردان بازاریابی برای کالاهای ایرانی باشد بخش تولید و اشتغال رونق می‌گیرد.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به شعارهای برخی مسئولان برای اجرای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و همچنین مبارزه با تخلفات اقتصادی، تاکید کرد: همه مسئولین باید به گفته‌های خود عمل کنند، شعار دادن هنر نیست اگر دولت حرف از اقتصاد مقاومتی می‌زند باید در عمل نشان دهد، اگر دولت و رئیس جمهور حرف برخورد با متخلفین و مفاسد اقتصادی را می‌زنند صداقت به خرج دهند و از نزدیکان خود و از حلقه حسین فریدون این کار را شروع کنند.

پهلوان گفت: اگر آقای حسین فریدون تخلفی دارد باید مثل مردم عادی به تخلف وی هم رسیدگی شود، مگر خون مسئولین رنگین‌تر از خون مردم است که مصونیت قضایی داشته باشند. اتفاقا باید در برخورد با مسئولین سختگیرتر از مردم بود چرا که فساد آنها مردم را هم فاسد می‌کند. نه فقط حسین فریدون بلکه تخلف همه مسئولین و آقازاده‌ها باید پیگیری شده و متخلفان دادگاهی شوند.

وی در ادامه با اشاره به افشاگری اخیر زاکانی، افزود: قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی باید جدی ورود کند و در مقابل فشارهای سیاسی مقاومت کرده و همه تخلفات مجرمین دانه درشت امثال مهدی هاشمی‌ها و سایر مسئولین و اقوامشان را با جدیت تمام پیگیری کند تا کار به رسانه‌ها کشیده نشود و امثال آقای زاکانی مجبور به هزینه از خود نشوند و این دست افشاگری‌ها در سطح جامعه موجب بدبینی افکار عمومی نسبت به نظام نشود.

پهلوان تصریح کرد: از طرفی دادگاهی شدن متخلفان مفاسد اقتصادی، حقوق بگیران آنچنانی و غیره امید بخش عزم محکم نظام در برخورد با مفاسد تا برچیده شدن تمام مفسدان است، که متاسفانه به این دستاورد و روند رو به‌جلو توجه کمتری می‌شود.

وی ادامه داد: همواره یکی از اصلی‌ترین مشکلات در مبارزه با فساد اقتصادی عدم شفافیت و سیستم یکپارچه اطلاعات اقتصادی است که بارها و بارها به آن اشاره و به زبان‌های مختلف مطالعه شده اما هیچگاه توسط دولت و بانک مرکزی این مهم اتفاق نیفتاده است. در سطحی خاص‌تر چرا نباید اموال مسئولین و اینکه آن را از کجا آورده اند برای مردم شفاف باشد!

دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خاتمه گفت: مادامی که شفافیت صورت نگیرد باز هم شاهد تخلفات افرادی مانند حسین فریدون‌ها خواهیم بود. دولت اگر واقعا عزم مبارزه با فساد دارد شفافیت را از خود شروع کند و تک‌تک وزرا بیایند دارایی‌های خود علنا برای مردم بازگو کنند و بگویند این سرمایه‌ها را از کجا آورده‌اند. به نظر ما نفر اول هم در این ماجرا باید آقای دکتر نعمت زاده باشد!

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان