۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین گرایش به بی‌حجابی و بی‌عفتی تمایل طبیعی یک زن نیست/ دولت برای فرهنگ‌سازی پوشش اسلامی کمک کند
کد خبر: ۲۰۴۲۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۸ ساعت: ۱۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت مدیره کارگروه حجاب و عفاف استان قزوین:

گرایش به بی‌حجابی و بی‌عفتی تمایل طبیعی یک زن نیست/ دولت برای فرهنگ‌سازی پوشش اسلامی کمک کند

حجت الاسلام مطهری فر بیان کرد: گرایش به بی‌حجابی و بی‌عفتی تمایل طبیعی یک زن نیست و در مصاحبه کارشناسان فرهنگی مشخص شده بانوان در ذات خود به برهنگی در جامعه علاقه مند نیستند.

گرایش به بی‌حجابی و بی‌عفتی تمایل طبیعی یک زن نیست/ دولت برای فرهنگ‌سازی پوشش اسلامی کمک کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام محسن مطهری‌فر، عضو هیئت مدیره کارگروه حجاب و عفاف استان قزوین پیش از خطبه‌های عبادی- سیاسی نمازجمعه امروز قزوین به مناسبت آغاز هفته حجاب و عفاف اظهار کرد: موج گسترده‌ای برای نابود کردن کرامت و شرافت زنان از کشورهای غربی و اروپایی آغاز شده و هدف اصلی آن کشورهای اسلامی است.
وی در ادامه افزود: این موج امروز به ترکیه رسیده و برای ورود آن به ایران اسلامی نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است، رئیس جمهور سابق ترکیه مدعی بود که مسلمانان این کشور پایبند به حجاب نبودند بلکه موضوع حجاب و عفاف را ایران در دامن مسلمانان ترکیه گذاشت.
این مسئول تصریح کرد: گرایش به بی‌حجابی و بی‌عفتی تمایل طبیعی یک زن نیست و در مصاحبه کارشناسان فرهنگی مشخص شده بانوان در ذات خود به برهنگی در جامعه علاقه مند نیستند؛ بلکه این موضوع یک حرکت تحمیلی و نظام یافته علیه اسلام است.
وی با اشاره به راه‌اندازی بنیاد حجاب و عفاف در کشور و استان‌های مختلف اذعان کرد: در راستای نهادینه کردن بحث حجاب و عفاف 2 وطیفه تعریف می‌شود، یک وظیفه دولتی و یک وظیفه مردمی، که این دو وظیفه در کنار هم خروجی موفقی دارد.
مطهری فر ادامه داد: دولت و مسئولان حکومتی باید با نهادهای ذی ربط خود در فرهنگ سازی مبانی حجاب و عفاف در جامعه کمک کرده و زمینه اشاعه این فرهنگ را در کشور ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه نقش مردم در بحث ترویج حجاب و عفاف در جامعه غیرقابل انکار است، عنوان کرد: مردم با روشنگری در بین خانواده‌های خود به مجریان حوزه حجاب و عفاف کمک شایانی خواهند کرد.

راه‌اندازی راهپیمایی و اعتراض خیابانی علیه بی‌حجابی جزو اهداف ما نیست

عضو هیئت مدیره کارگروه حجاب و عفاف استان با معرفی خانم محمدبیگی به عنوان دبیر کارگروه حجاب و عفاف قزوین بیان کرد: راه‌اندازی راهپیمایی و اعتراض خیابانی علیه بی‌حجابی جزو اهداف ما نیست؛ بلکه آگاهی بخشی و روشنگری نسبت به برهنگی سازمان یافته از سوی دشمن اولویت این کارگروه است.
وی با اشاره به تاریخچه بی‌حجابی در کشور گفت: 21 تیرماه روز ملی حجاب و عفاف در استان است و این تاریخ مربوط به دوران حکومت ننگین رضاخان برمی‌گردد؛ وی در سال 1292 هجری شمسی شاه ایران شد و 1306 با خانواده خود که کشف حجاب کرده بودند به حرم حضرت معصومه(س) رفتند.
این مسئول فرهنگی افزود: این حرکت رضاشاه مورد اعتراض علما قرار گرفت و مانع ورود وی به حرم شدند که وی این علما را شلاق زد، رضاخان در سال 1313 به کشور ترکیه رفت و با آشنایی با آتاتورک و تفکر ضد دینی وی کشف حجاب را در دستور جدی کابینه خود قرار داد.
وی با اشاره به تحصن مردم در مسجد گوهرشاد در دوران حکومت رضاشاه بیان کرد: در 20 اردیبهشت ماه سال 1313 با روشنگری روحانی به نام بهلول در مسجد گوهرشاد مشهد و اعتراضات مردمی سربازان پهلوی 2 هزارنفر را به خاک و خون کشیدند و جنازه‌ها را در گورهای دسته جمعی دفن کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان