۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین «حیدرالعبادی» فرمانده عملیات بغداد را برکنار کرد
کد خبر: ۲۰۴۲۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۸ ساعت: ۱۷:۵۲ ↗ لینک کوتاه

در پی انفجارهای تروریستی اخیردر بغداد؛

«حیدرالعبادی» فرمانده عملیات بغداد را برکنار کرد

در پی وقوع سلسله انفجارهای تروریستی در عراق که صدها قربانی برجای گذاشته است، نخست وزیر این کشور فرمانده عملیات بغداد و شماری از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی این شهر را از منصبشان برکنار کرد.

 «حیدرالعبادی» فرمانده عملیات بغداد را برکنار کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،دفتر نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای از برکناری شماری از مسئولان امنیتی رده بالای این کشور خبر داد.


دفتر حیدرالعبادی در بیانیه ای اعلام کرد که فرمانده عملیات بغداد به همراه شماری از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی بغداد از منصبشان برکنار شده اند.

در روزهای گذشته و در پی انفجارهای تروریستی اخیر در منطقه الکراده بغداد که منجر به شهادت حدود ۳۰۰ نفر شد، «محمد سالم الغبان» وزیر کشور عراق استعفا داد.

وزیر کشور عراق درباره علت استعفای خود گفت که دولت در هماهنگ کردن دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی موفق نشد. وی همچنین مقابله با تروریسم از طریق نقشه های غیرمتقن و نمایشی را مورد انتقاد قرار داد.

این در حالی است که الغبان ساعاتی پیش از استعفای خود با «استوارت جونز» سفیر آمریکا در عراق دیدار و در خصوص مسائل امنیتی رایزنی کرده بود. در همین راستا یک منبع آگاه از موافقت حیدرالعبادی با استعفای وزیر کشور عراق خبر داد.

شایان ذکر است در هفته گذشته بر اثر انفجارهای تروریستی در منطقه الکراده در بغداد نزدیک به ۳۰۰ نفر شهید و ۲۰۰ تَن دیگر نیز زخمی شدند. همچنین به دنبال وقوع چندین حمله انتحاری در نزدیکی حرم سید محمد فرزند امام هادی علیه السلام در منطقه بلد در استان صلاح الدین ۳۰ نفر شهید ۰ ۵۰ تَن دیگر نیز زخمی شدند.

 

انتهای پیام/1404

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان