۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بی سامانی اوضاع اشتغال بسیار زیاد است/ رفع مشکلات اقتصادی مردم در اولویت کاری نمایندگان قرار گیرد
کد خبر: ۲۰۴۱۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۷ ساعت: ۱۶:۱۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان در جلسه مجمع نمایندگان:

بی سامانی اوضاع اشتغال بسیار زیاد است/ رفع مشکلات اقتصادی مردم در اولویت کاری نمایندگان قرار گیرد

آیت الله عابدینی بیان کرد: مشکلات اقتصادی مردم بسیار جدی است، امروز بسیاری از مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند و باید از ظرفیتِ اختیارات و توانمندی‌های خودمان برای مبارزه با بیکاری استفاده کنیم.

بی سامانی اوضاع اشتغال بسیار زیاد است/ رفع مشکلات اقتصادی مردم در اولویت کاری نمایندگان قرار گیرد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان ظهر امروز(پنج شنبه) در دیدار جلسه مجمع نمایندگان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پیگیری مسائل و مشکلات منطقه‌ای، استانی، کشوری و جهانی وظیفه هر نماینده‌ای است و این اصل مهم باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: به برکت ایمان و اعتقاد نمایندگان می‌توانیم پایه‌گذار وحدت و انسجام مردمی باشیم اما اگر بین نمایندگان مجلس اختلافی به وجود بیاید به بدنه جامعه سرایت می‌کند و اگر اختلافی نیز بین نمایندگان با سایر مدیران کل و مسئولان استان به وجود بیاید، به کل استان سرایت کرده و در نهایت کارها روند رو به جلویی نخواهند داشت.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که باید بر اساس مبانی دینی وحدت کنیم، یادآور شد: اگر وحدتمان مبنای دینی داشته باشد، هر روز محکم‌تر می‌شود، در غیر این صورت اتحاد ما ماندگار و پایدار نخواهد بود و در نهایت شرمنده خودمان و مردم خواهیم شد.
وی توجه به مشکلات اقتصادی مردم را اصلی‌ترین وظیفه نمایندگان معرفی کرد و افزود: مشکلات اقتصادی مردم بسیار جدی است، امروز بسیاری از مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند و باید از ظرفیتِ اختیارات و توانمندی‌های خودمان برای مبارزه با بیکاری استفاده کنیم.
عابدینی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و بیکاری هنوز به درد مشترک همه مسئولان تبدیل نشده است؛ باید با جدیت رفع مشکلات حوزه اقتصاد و اشتغال در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد و دغدغه اصلی ما شناسایی فضای تهدید اشتغال و فرصت ایجاد اشتغال باشد.
امام‌جمعه قزوین احیای اقتصاد مقاومتی را امری لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید با حساسیت بیشتری مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در اجرای اقتصاد مقاومتی ابتدا باید مدیران پیش قدم اجرای آن باشند و این مقوله مهم را شوخی نگیریم.

وی نظارت بر اجرای قانون و سالم‌سازی فضای زندگی مردم، به‌جای آدم محوری و پارتی‌بازی و رانت‌خواری را از دیگر وظایف نمایندگان معرفی کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که بی سامانی فضای اشتغال بسیار زیاد است، اضافه کرد: همانطوری که مردم زیادی به خاطر مشکلات اقتصادی و اشتغال به نمایندگان مراجعه می‌کنند، درصد زیادی نیز به دفتر ما مراجعه می‌کنند و این مهم گویای بی سامانی اوضاع اقتصاد و اشتغال در جامعه است که باید هر چه سریع‌تر برای رفع آن اقدامات جدی صورت بگیرد.
عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که همواره باید تلاش کنیم تا رفاقت‌هایمان بر مبنای تقوا باشد، خاطرنشان کرد: در قیامت کسانی که رفاقت‌هایشان بر مبنای تقوا نبوده، با یکدیگر دشمن می‌شوند.
وی با بیان این‌که اگر به قیامت اعتقاد داریم باید به دستورات دینی و قرآنی توجه جدی داشته باشیم، افزود: در قیامت ظالمین و کسانی که تقوا را مبنای رفاقت‌ها قرار نداده‌اند دچار پشیمانی می‌شوند و آرزو می‌کنند که ‌ای کاش راه پیغمبر را انتخاب و آن را جدی می‌گرفتند تا به انحراف کشیده نمی‌شدند.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که همه ما نیازمند تذکرات قرآنی هستیم، خاطرنشان کرد: در مسئولیت‌هایی که بر عهده ما قرار گرفته، اگر بخواهیم به خواسته‌های دیگران تن دهیم، به انحراف خواهیم رفت و در قیامت جزء خسران دیدگان خواهیم بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: کسانی که در دنیا نمی‌خواهند بر مبنای دین زندگی کنند، آتش جهنم نصیبشان خواهد شد و در قیامت آرزو می‌کنند ای کاش خدا و رسول را تبعیت می‌کردند تا گمراه نمی‌شدند؛ آن‌ها در قیامت از خدای متعال می‌خواهند کسانی که منجر به انحرافشان شده را به عذاب دو چندان نصیب کند.
وی گفت: اگر دستوری از بالا دست به مسئولی ابلاغ می‌شود و آن دستور برخلاف مبانی دینی و الهی است، نباید آن را بپذیریم و اگر بپذیریم در قیامت نمی‌توانیم پاسخگوی اشتباه و خطای خودمان باشیم.

بهمن طاهرخانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار با انتقاد از دیدگاه برخی از مدیران کل استان، گفت: بسیاری از مدیران کل، دیدگاه استانی ندارند و توجه آن‌ها تنها به مرکز استان معطوف شده است.
وی بیان کرد: متأسفانه برخی از مدیران در سال حتی یک‌بار هم به شهرستان‌ها مراجعه‌ای ندارند تا از وضعیت عملکرد مدیران زیر مجموعه خود مطلع شوند.
طاهرخانی توجه جدی به حوزه فرهنگ را از اولویت‌های خود در مجلس دانست و تأکید کرد: تا زمانی که موضوع فرهنگ سرو سامان پیدا نکند و به این امر مهم توجه جدی نشود، پیشرفت در سایر حوزه‌ها با کندی مواجه خواهد شد.
روح‌الله بابایی صالح، نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار به معضلات اقتصادی مردم در این شهرستان‌ها اشاره و از مسئولان و مدیران تقاضا کرد برای رفع مشکلات مردم همت جدی‌تری داشته باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان