۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تشکیل شورای گسترش مشترک بین دو وزارتخانه/ هیچ رشته‌ای از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل نمی‌شود
کد خبر: ۲۰۴۱۰۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تشکیل شورای گسترش مشترک بین دو وزارتخانه/ هیچ رشته‌ای از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل نمی‌شود

رئیس سازمان نظام روانشناسی با بیان اینکه رشته‌ها در وزارت علوم سر جای خودش باقی می‌ماند، گفت: برای حل موقت مشکل تشکیل شورای گسترش مشترک بین دو وزارتخانه می‌تواند موثر باشد.

تشکیل شورای گسترش مشترک بین دو وزارتخانه/ هیچ رشته‌ای از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل نمی‌شود
عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روانشناسی در گفتگو با خبرنگار خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ با اشاره به تقاضای اخیر وزیر بهداشت از ریاست جمهور مبنی بر انتقال رشته‌های بالینی به وزارت بهداشت بیان کرد: وزیر بهداشت طی این تقاضا از رئیس جمهور درخواست انتقال رشته‌های بین رشته‌ای که نیاز به امکانات بیمارستانی دارند، از وزارت علوم به وزارت بهداشت را کرد. در مقابل رئیس جمهور این دستور را صادر کرد و در پی آن ما نامه‌ای مبنی بر عملی نبودن این نقل و انتقالات به ریاست مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی با دلایل مستدل ارسال کردیم.

وی ادامه داد: بسیاری از این رشته‌ها در وزارت علوم رشد کرده‌اند و امکانات آموزش آن در وزارت بهداشت فراهم نیست خوشبختانه وزارت علوم با این انتزاع مخالفت کرد. طبق ماده 99 قانون برنامه توسعه تغییر عنوان وزارت فرهنگ و آموزش عالی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به علت تدریس این رشته‌ها بوده است از طرفی تغییر و انتقال نیاز به مبانی قانونی دقیقی دارد که اکنون این زمینه فراهم نیست و باید منتظر نتیجه بحث‌های کارشناسی در کمیسیون‌ها باشیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی یادآور شد: برای حل موقت این مشکل پیشنهاد من تشکیل شورای گسترش مشترک بین وزارت علوم و وزارت بهداشت است تا کارشناسان هر دو وزارتخانه ناظر بر این قضییه باشند.

اللهیاری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود همه چیز سر جای خودش باقی می‌ماند، تصریح کرد: با وجود اینکه این انتقالات انجام نمی‌‌شود اما باید فکری برای تقویت بالینی دانشجویانی که در وزارت علوم درس می‌خوانند بشود.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان