۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تحت پوشش بیمه نبودن اتباع افغانی مشکلات مالی زیادی را به بار آورده است
کد خبر: ۲۰۴۰۴۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تحت پوشش بیمه نبودن اتباع افغانی مشکلات مالی زیادی را به بار آورده است

رییس بیمارستان مهدیه گفت: فقر مالی اتباع افاغنه هنگام مراجعه به بیمارستان باعث شده که این مرکز به مشکلات مالی عدیده‌ای مواجه شود.

تحت پوشش بیمه نبودن اتباع افغانی مشکلات مالی زیادی را به بار آورده است
رضا مهابادی مدیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مهدیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ با اشاره به اینکه این بیمارستان در منطقه جنوب شهر واقع شده است گفت: یکی از معضلات ما در این منطقه جمعیت بالای افراد کم بضاعت به خصوص اتباع افاغنه است به طوری که بیشتر زنان اتباعی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند عمدتا برای زایمان مشکل دارند یا نوزاد آن‌ها به صورت نارس متولد می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی نوزادان این اتباع  نارس به دنیا می‌آیند باید در  بخش NICU بستری شوند. به دلیل عدم وجود بیمه این افراد با هزینه‌های گزاف چند میلیونی و یا حتی چند ده میلیونی مواجه می‌‌‌شوند. که هیچ کدامشان توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند. بیمارستان هم مجبور است به دلیل اینکه خانواده نوزاد را در بیمارستان رها نکند برای هزینه‌های درمانشان تخفیف قائل شود.

مهابادی افزود: همین تخفیف‌ها از درآمد بیمارستان کسر می‌شود و مشکلات مالی زیادی را به وجود می‌آورد به طوریکه سال گذشته برای اتباع افغان 365 میلیون تومان و در 3 ماه امسال 27 میلیون تومان تخفیف قائل شدیم.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان