۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ایجاد اشتغال و مبارزه با تبعیض اقتصادی از وظایف مهم دولت است
کد خبر: ۲۰۳۹۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۶ ساعت: ۲۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

ایجاد اشتغال و مبارزه با تبعیض اقتصادی از وظایف مهم دولت است

امام جمعه قزوین ایجاد اشتغال را از اهم وظایف دولت ذکر کرد و گفت: مبارزه با سوء استفاده کنندگانی که درآمدهای دهها میلیونی دارند در جامعه‌ای که برخی افراد با کمترین امکانات مالی زندگی می‌کنند مسئله مهمی است که باید رسیدگی شود.

ایجاد اشتغال و مبارزه با تبعیض اقتصادی از وظایف مهم دولت است
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز عیدفطر که در مسجدالنبی برگزار شد با تبریک به مناسبت عید سعید فطر اظهار کرد: خدا را شاکریم که ماه برکت و رحمت الهی را با موفقیت در عرصه ایمان و تقوا در گرمای فصل تابستان با صبوری و خویشتن داری پشت سر گذاشتیم.
وی با اشاره به ویژگی‌های مهم ماه مبارک رمضان افزود: یکی از مهارت‌های اجتماعی ماه رمضان، ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در میان اعضای خانواده، آحاد جامعه و در میان ملل مسلمان است که باید قدر بدانیم و برای حفظ آن در همه ایام سال بکوشیم.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در ماه ضیافت الهی، مسلمانان روزه‌دار با حضور چشمگیر در صفوف نماز جماعت و جمعه، اتحاد و انسجام معنوی باشکوهی را به نمایش گذاشتند.
وی تقویت صله رحم را یکی دیگر از ره‌آوردهای ماه رمضان برشمرد و گفت: در این ماه با لطف و عنایت خدا اختلافات به حداقل رسیده و محبت بین اعضای خانواده و فامیل ریشه دار و محکم می‌شود.
عابدینی با اشاره به تاثیر ماه رمضان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی تصریح کرد: در ماه رمضان خداوند دل‌ انسان‌ها را نسبت به هم رئوف کرده و آکنده از مهر و محبت نسبت به یکدیگر می‌کند که این اثر مهم را باید در طول سال حفظ کنیم.
وی رسیدگی به حال نیازمندان را یکی دیگر از آثار و برکات این ماه عنوان کرد و افزود: روزه‌داری موجب می‌شود تا همه افراد، حتی کسانیکه ثروت بوده و طعم فقر و نیاز را نچشیده‌اند حال مستمندان و فقرا را درک کنند و در جهت دستگیری و حمایت از آنها بکوشند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ایجاد اشتغال را از اهم وظایف دولت ذکر کرد و افزود: وظیفه مهم و نخست دولت کریمه، ایجاد اشتغال است.
وی ادامه داد: همه مسئولین استانی نیز که می‌توانند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند باید به این مسئله مهم با جدیت، اهتمام ببخشند تا سایه شوم فقر و بیکاری و گرفتاری از سر مردم برداشته شده و آنها راحتی و آسایش در زمینه اقتصادی را حس کنند.
عابدینی عنوان کرد: ویژگی اجتماعی دیگر ماه رمضان مبارزه با تبعیض اقتصادی است البته ما سیاه‌نمایی و بزرگ نمایی مشکلات را به لحاظ شرعی جایز نمی‌دانیم.
وی افزود: نباید تلاش و همت هزاران انسان خدوم و زحمت کش به دلیل سوء استفاده عده‌ای اندک از مسئولین نادیده گرفته شود هرچند که گناه این معدود افراد نیز نابخشودنی است.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: مبارزه با سوء استفاده کنندگانی که درآمدهای دهها میلیونی دارند در جامعه‌ای که برخی افراد دیگر با کمترین امکانات مالی زندگی می‌کنند مسئله مهمی است که باید رسیدگی شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود با دعوت مردم به صرفه جویی در مصرف آب گفت: استفاده بیش از حد ضرورت نعمت آب در شرایطی که برخی دیگر در محدودیت به سر می‌برند اشتباه بزرگی است که موجب مدیون شدن اسراف کنندگان می‌شود.
عابدینی با اشاره به دستگیری نیروهای داعشی در تهران گفت: موفقیت بزرگ سربازان گمنام امام زمان در دستگیری تیم خطرناک تروریستی تحریک شده توسط اجانب را که قصد بمب‌گذاری در 50 نقطه تهران را داشتند جای بسی قدردانی است و خدا رو شکر که با بصیرت و بیداری این نیروهای زحمت کش جلوی این فاجعه بزرگ گرفته شد.
وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: دل نورانی و آرامش خاطر و خوشحالی خدایی که در چهره مومنان و مومنات روزه دار موج می‌زند همین پاداش الهی است که خداوند به واسطه یک ماه طاعت و بندگی و روزه داری به آنها عنایت کرده است.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: همه ما در زمینه‌های مختلف زندگی نیازمند الطاف خداییم و باید ارتباط خود را با خداوند متعال حفظ کنیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان