۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سرمایه گذاری هیئت تجاری نینگ شیای چین در استان قزوین
کد خبر: ۲۰۳۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین خبر داد

سرمایه گذاری هیئت تجاری نینگ شیای چین در استان قزوین

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: در تفاهم نامه بین دو طرف به برپایی نمایشگاه های تخصصی، پذیرش تجار و بازرگانان، معرفی توانمندی و سرمایه گذاری مشترک تاکید شده است.

سرمایه گذاری هیئت تجاری نینگ شیای چین در استان قزوین
به گزارش صبح قزوین، کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهار داشت: چیزی که مد نظر دو طرف است سرمایه گذاری مشترک با توجه به مزیت های موجود ازجمله انرژی ارزان و کار ارزان ایران در منطقه مناسبی واقع شده است.
استان نینگ شیای به دلیل اینکه 30 درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند علاقه مند به کالاها و مواد غذایی حلال هستند.
وی افزود: عمده ترین کالاهای صادراتی استان قزوین به کشور چین کنسانتره سرب، کشمش، سنگ آهن، گریس، بوبین پلاستیکی، روغن پایه تصویه دوم، روان کننده صنعتی، چرخ خیاطی و لوازم یدکی است.
وی ادامه داد: این دومین سفر تجاری کشور چین به استان قزوین در سال جاری است.
جنگ رونگ رئیس اتاق بازرگانی نینگ شیای چین گفت: پس از تحقیق و مطالعه اطلاع پیدا کردیم که فرصت بسیار خوبی است که فعالیت های خودمان را با استان قزوین افزایش دهیم.
امیدواریم که در این سفر بتوانیم همکاری را در زمینه های کشاورزی، صنعتی، فرهنگی و سایر زمینه ها گسترش دهیم.
در سفر این گروه تجاری اتاق های بازرگانی دو استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند در این تفاهم نامه در امضای هیئت های تجاری برپایی نمایشگاه های تخصصی، پذیرش تجار وبازرگانان،معرفی توانمندی ها به سرمایه گذاری مشترک واعلام نیازهای اقتصادی و بازرگانی دو طرف تاکید شده است.
گفتنی است در 10 ماه امسال بیش از 58 هزار تن کالا به ارزش 4 میلیون و 800 هزار دلار از استان قزوین به چین صادر شده است که این میزان صادرات 14 درصد به لحاظ ارزش و 32 درصد به لحاظ وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.
انتهای پیام/3003/ی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان