۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین افزایش ۳۴ درصدی اهداکنندگان خون در ماه رمضان
کد خبر: ۲۰۳۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۴ ساعت: ۱۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اعلام کرد:

افزایش ۳۴ درصدی اهداکنندگان خون در ماه رمضان

محمد حسین برادران گفت: آمار اهداکنندگان خون در ماه رمضان سال جاری در مقایسه با سال گذشته نزدیک به ۳۴ درصد رشد داشته است.

افزایش ۳۴ درصدی اهداکنندگان خون در ماه رمضان
محمد حسین برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون استان از ابتدا تا پایان روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از مجموع 2925 مراجعه کننده از ابتدای ماه مبارک رمضان تا شب گذشته،2167 نفر اهدای خون داشتند.
وی افزود: آمار مراجعین به مراکز خونگیری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته با 2063 مراجعه کننده، به میزان 42 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار اهداکنندگان خون نیز در مقایسه با سال گذشته نزدیک به 34 درصد رشد دارد.
وی در ادامه از رشد 53 درصدی آمار اهداکنندگان مستمر در ماه رمضان امسال نسبت به سال 94 خبر داد و عنوان کرد: از 2167 اهدا کننده خون در سال جاری 1132 نفر جزء اهداکنندگان مستمر هستند اما در سال گذشته از 1621 اهداکننده 737 نفر مستمر بود.
برادران با بیان اینکه در ماه رمضان امسال بانوان 6 درصد اهداکنندگان خون را تشکیل می‌دهند، گفت: سال گذشته 74 نفر از اهداکنندگان، خانم بودند که این آمار در سال جاری با 129 نفر در حدود 74 درصد رشد نشان می‌دهد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان