۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی ۱۵ دوربین سرعت‌سنج در محور قزوین-رشت/ طرح ترافیکی عیدفطر از فردا آغاز می‌شود
کد خبر: ۲۰۳۶۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۴ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راه استان قزوین خبر داد:

راه‌اندازی ۱۵ دوربین سرعت‌سنج در محور قزوین-رشت/ طرح ترافیکی عیدفطر از فردا آغاز می‌شود

نصرالله بیگلری با بیان اینکه طرح ترافیکی عیدفطر از فردا آغاز می‌شود، گفت: تعداد ۶ دستگاه دوربین قدیمی در اتوبان قزوین-رشت فعال بود که به این تعداد ۱۵ دستگاه جدید نیز اضافه شده است.

راه‌اندازی ۱۵ دوربین سرعت‌سنج در محور قزوین-رشت/ طرح ترافیکی عیدفطر از فردا آغاز می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سرهنگ نصرالله بیگلری، رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در مقر فرماندهی پلیس راه برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین یکی از مهمترین جاده‌های ترانزیتی و مواصلاتی کشور است که شرق کشور را به شمال، شمال شرقی و غرب کشور متصل می‌کند.
وی افزود: استان قزوین چهارمین استان پرترافیک کشور است که در محور قزوین – کرج و بالعکس و محور قزوین-رشت بیشترین تردد را دارد و به طور میانیگین روزانه 600 اتوبوس از جاده‌های استان عبور می‌کنند.
رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه جمع راه‌های استان 6670 کیلومتر است، عنوان کرد: 220 کیلومتر آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه، 700 کیلومتر راه‌های اصلی، 2543 کیلومتر راه‌های روستایی آسفالته و 2890 کیلومتر راه‌های روستایی خاکی استان است.


بیگلری با اشاره به آمار تصادفات در سه ماهه اول سال جاری ابراز کرد: با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی 13.6 درصد در تصادفات فوتی، 42.3 درصد در تصادفات خسارتی و در مجموع تصادفات 14.2 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.
وی در ادامه اضافه کرد: 48 درصد از تصادفات در آزادراه‌ها، 24.5 درصد در بزرگراه‌ها، 12 درصد در راه‌های اصلی و 2.4 درصد در راه‌های فرعی استان رخ می‌دهد.
این مسئول با بیان اینکه انحراف به چپ، سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز از مهمترین عوامل تصادفات است، اظهار کرد: پلیس راه استان برای کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایس ایمنی مسافرین در صورت مشاهده تخلف توسط دوربین‌‎ها و گشت‌های سیار قاطعانه با رانندگان متخلف برخورد می‌کند.
وی با اشاره به شروع فعالیت دوربین‌های سرعت سنج ثابت در آزادراه‌های استان اعلام کرد: تعداد 6 دستگاه دوربین قدیمی در اتوبان قزوین-رشت فعال بود که به این تعداد 15 دستگاه جدید نیز اضافه شده است.
بیگلری با اشاره به الویت‌های کاری مهم پلیس راه استان در کاهش تصادفات تصریح کرد: افزایش و استمرار تیم‌های گشت در جاده‌های دوطرفه جنوب استان، مسدود کردن دهانه پل‌ها و بالابردن ایمنی جاده‌ها و حاشیه‌ها آن می‌باشد.

طرح ترافیکی عید فطر از فردا آغاز خواهد شد

رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه یک سوم از تصادفات جاده‌ای استان در محور قزوین-کرج رخ می‌دهد، بیان کرد: پلیس راه استان تمهیدات خاصی را برای تعطیلات عید فطر و تعطیلات تابستانی برای تمامی محورهای مواصلاتی استان به ویژه در این محور در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه افزود: طرح عید فطر از فردا بعداز ظهر با آماده باش کامل تمامی نیروهای امدادی و خدماتی آغاز خواهد شد و پلیس راه استان با 60 دستگاه گشت سیار فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
بیگلری با اشاره به بیشترین عوامل تصادف در جاده‌های استان عنوان کرد: عدم توجه راننده به جلو بیشترین علت تصادفات است که 62.2 درصد از آمار تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است همچنین سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ از دیگر عوامل مهم در سوانح جاده‌ای می‌باشد.
وی با اشاره با آغاز طرح تعطیلات تابستانی یادآور شد: از 15 تیرماه لغایت پایان شهریور ماه سال جاری طرح تعطیلات تابستانی پلیس راه و دیگر دستگاه‌های خدماتی اعم از اورژانس، هلال احمر و راه و ترابری آغاز خواهد شد.
رئیس پلیس راه استان قزوین تصریح کرد: با توجه به شروع ایام تعصیلات و افزایش حجم سفرهای برون شهری ضروری است رانندگان توصیه‌های ایمنی را در جاده‌ها رعایت کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: رانندگان از عجله و شتاب بی‌مورد در رانندگی خودداری کنند و همچنین همه سرنشینان خودرو باید از کمربند ایمنی استفاده کنند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان