۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آقای لاریجانی! مراقب IPCها باشید تا دوباره دچار کرسنتی‌ها نشویم
کد خبر: ۲۰۳۵۸۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آقای لاریجانی! مراقب IPCها باشید تا دوباره دچار کرسنتی‌ها نشویم

هدایت‌الله خادمی گفت: از آقای لاریجانی و مطهری می‌خواهیم مراقب IPCها باشند تا مردم دوباره دچار کرسنتی‌ها نشوند.

آقای لاریجانی! مراقب IPCها باشید تا دوباره دچار کرسنتی‌ها نشویم

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: به نمایندگی از مردم مظلوم شهرستان های فراموش شده ایذه و باغملک با شما صحبت می کنم، این دو شهرستان در طول تاریخ به دلیل موقعیت جغرافیایی و مردم با فرهنگ در دو دوره تاریخی پایتخت سلسله نو ایلامی و در دوره پس از اسلام پایتخت سلسله اتابکان بوده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دو منطقه از آبادی قابل توجهی برخوردار بود ولی متاسفانه در گذر زمان به دست فراموشی سپرده شده و شاید باور نکنید در چند دهه گذشته زیرساخت توسعه آفرین در این منطقه ایجاد نشده و هیچگونه صنایعی که بتواند 10جوان را به اشتغال آورد فراهم نشده است.

وی گفت: با وجود اینکه 200 کیلومتر از رودخانه کارون از ایذه عبور می‌کند اما ایذه و باغملک نه آب آشامیدنی دارد نه آب شرب. متاسفانه سدهای کارون 3 و 4 با هدف توسعه کشاورزی و تأمین آب منطقه  احداث شد اما شاهد غرق شدن پل تاریخی شالو هستیم.

خادمی با بیان اینکه پس از 20 سال حتی یک قطره از آب کارون به ایذه و باغملک نرسیده است به وضعیت جاده های این منطقه اشاره کرد و گفت: جاده خوزستان اصفهان مخصوصا در محور باغملک- ایذه به جاده مرگ ایران مشهور شده است. دو دهه از وعده چهاربانده شدن جاده مرگ می گذرد اما تاکنون هیچ اقدامی در این منطقه صورت نگرفته است.

این نماینده به وضعیت تحصیلی در این منطقه اشاره داشت و گفت: متأسفانه در بخش های نفت خیز ایذه و باغملک دبیرستانی وجود ندارد و نرخ گذر تحصیلی منطقه به صفر رسیده است. جای تأسف دارد که بگوییم تعداد زیادی از دانش آموزان روستا در فضایی که تابستان محل نگهداری حیوانات است تحصیل می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم شورای اسلامی خطاب به وزیر نفت عنوان کرد: ردیف بودجه مناطق محروم نفت خیز در کجا مصرف می شود؟ کجا واجب تر از مناطق ایذه و باغ ملک؟

خادمی با بیان اینکه همان طور که آب را بر روی امام حسین  (ع) بستند، مافیای آب ایران آب را بر روی مردم باغ ملک و ایذه بسته اند، گفت: کنار مافیای نفت، سیگار، پارچه چادری و چای باید مافیای آب را نیز اضافه کنیم. در طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان شاهد فراموشی زمین های باغملک و ایذه فراموش شده است، از وزیر جهاد کشاورزی و نیرو می خواهیم هر چه سریعتر زمین های این دو منطقه را در طرح مذکور بگنجانند.

وی خطاب به روحانی اظهار داشت: رئیس جمهور باید بداند که تعدادی از دولتمردان و دوستان دولت حضرتعالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین تا حدودی در انتخابات کمیسیون های مجلس دخالت داشته اند که این دخالت جای گله دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: دوره ریاست جمهوری حضرتعالی رو به اتمام است اما هنوز شما و وزیرانتان از مناطق محروم ایذه و باغملک بازدید نکرده اید، البته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این منطقه سفر کرده است که جای قدردانی دارد.

خادمی گفت: اگر بخواهیم برای قربانیان ناکارآمدی، ناشایسته سالاری و بخشی نگری مثالی بیاوریم بهترین مصداق مناطق ایذه و باغملک هستند و امیدواریم از نزدیک عمق محرومیت ها را ملاحظه کنید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتظار داریم همان طور که در مناطقی که توان تأمین خوراک پتروشیمی را ندارند اما نیروگاه های پتروشیمی احداث شده در باغملک و ایذه که دسترسی مناسب به تامین خوراک دارند شاهد تاسیس واحدهای پتروشیمی باشیم.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس دهم ضمن عذرخواهی از مردم حوزه انتخابیه اش گفت: شاهد باندبازی و ناشایسته‌سالاری هستیم و وزرا به فکر توسعه شهرها و استان های خود هستند. دولت جسارت عذرخواهی از شما را ندارد اما من از شما عذرخواهی می‌کنم و شرمنده هستم.

خادمی با بیان اینکه مردم ایران باید مواظب IPC باشند، ادامه داد: IPC اقتصاد کشور و استقلال سیاسی را به خطر می اندازد چرا که شاهد هستیم افرادی که با قراردادهای بسیار به کشور زیان زده اند تلاش دارند این بار با عقد قراردادهای ضد ایرانی، ضد منافع ملی، ضد اصل 44 قانون اساسی و مغایربا فرمایشات مقام معظم رهبری با خارجی ها قرارداد ببندند.

این نماینده مجلس با اشاره به عزل و نصب ها در وزارت امور خارجه کشورمان گفت: این جابجایی ها با هدف نابودی تولید داخلی و ورود خارجی ها به کشور مهیا شده است. از آقای لاریجانی و مطهری می خواهیم که مراقب IPCها باشند تا مردم دوباره دچار کرسنتی ها نشوند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان