۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دلیل عدم پرتاب ماهواره تدبیر
کد خبر: ۲۰۳۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۴ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علم و صنعت توضیح داد:

دلیل عدم پرتاب ماهواره تدبیر

رئیس دانشگاه علم و صنعت در رابطه با دلیل عدم پرتاب ماهواره تدبیر گفت: ماهواره آماده است و به مرکز ملی فضایی تحویل دادیم ولی احتمالا مشکل عدم پرتاب در ماهواره‌بر است.

دلیل عدم پرتاب ماهواره تدبیر
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت در رابطه با ساخت ماهواره‌های دانشجویی در این دانشگاه گفت: در دانشگاه علم و صنعت به طور پیاپی برای ساخت ماهواره برنامه‌ریزی داریم، به طوریکه هر ماهواره نسبت به ماهواره قبل از نظر کیفیت، مشخصات و خصوصیات ارتقا می‌یابد. به طور مثال ممکن است دقت تصویربرداری یک ماهواره نسبت به ماهواره دیگر بیشتر شود.

وی افزود: همچنین در این دانشگاه بر روی صنایع جانبی ماهواره‌ها نیز کار می‌شود.

برخورداری در رابطه با زمان پرتاب ماهواره تدبیر دانشگاه علم و صنعت گفت: ماهواره تدبیر را تحویل دادیم و زمان پرتاب آن به ما مرتبط نمی‌شود زیرا به ما سفارش دادند و ما آن را ساختیم و تحویل دادیم، ولی تا آنجا که اطلاع داریم پرتاب ماهواره در برنامه مرکز ملی فضایی هست، ولی زمان آن را ما نمی‌دانیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت پیرامون دلیل عدم پرتاب ماهواره تدبیر گفت: ماهواره‌ آماده است و مشکلی ندارد احتمالاً مشکل در ماهواره‌بر است، زیرا باید ماهواره‌بر برای پرتاب ماهواره آماده باشد.

انتهای پیام/1404
منبع:فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان