۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اینترانت ملی بهترین راهکار مدیریت فضای مجازی است
کد خبر: ۲۰۳۵۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۴ ساعت: ۱۱:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس فتای استان قزوین:

اینترانت ملی بهترین راهکار مدیریت فضای مجازی است

سرهنگ فخرالدین توکلی ایجاد اینترانت ملی و پیشرفته را از دیگر راهکارهای مدیریت فضای مجازی دانست و گفت: ورود نهادهای مرتبط در جهت مدیریت این موضوع می‌تواند موثر باشد.

اینترانت ملی بهترین راهکار مدیریت فضای مجازی است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سرهنگ فخرالدین توکلی رییس پلیس فتای استان با اشاره به نظارت گسترده کشورهای اروپایی بر فضای مجازی اظهار کرد: بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا و انگلیس اقداماتی را در خصوص فیلتر کردن سایت‌ها با محتوای غیراخلاقی انجام داده‌اند.
وی در ادامه اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد تارنماهای غیراخلاقی در انگلیس فیلتر شده‌اند و همچنین راه اندازی کمپین ترک اعتیاد اینترنتی از سیاست‌های آمریکا است.
این مسئول تصریح کرد: بسیاری از کشورها در زمینه سیاسی تدابیری شدیدی را انجام می‌دهند مانند کشور انگلیس که در یک دوره انتخاباتی ریاست جمهوری شبکه اجتماعی تلگرام و فیسبوک را فیلتر کرد.
وی با اشاره به ضرورت مدیریت رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی ابراز کرد: در صورت اجرای مدیریت این شبکه‌ها از سنین پایین به ویژه در مکان‌های عمومی مانند مدارس، نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.
توکلی ایجاد اینترانت ملی و پیشرفته را از دیگر راهکارهای مدیریت فضای مجازی دانست و گفت: ورود نهادهای مرتبط در جهت مدیریت این موضوع می‌تواند موثر باشد.
وی با اشاره به آثار مخرب فضای مجازی عنوان کرد: برداشت غیرمجاز، مزاحمت‌های اینترنتی و نشر اکاذیب از پیامدهای منفی و مخرب شبکه‌های مجازی است.
این مسئول بیان کرد: شبکه‌های مجازی تاثیر جبران ناپذیری در گسترش بزه‌های اجتماعی دارند، جرائم فضای مجازی به سرعت بر روی شخصیت فرد اثر گذاشته و با توجه به اینکه این شخصیت جزئی از اجتماع است تاثیرات سوء بر اجتماع و اطرافیان این فرد می‌گذارد.
توکلی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین با توجه به اهمیت موضوع و دستور مقام معظم رهبری در حال برگزاری و بررسی زمینه مدیریت فضاهای مجازی هستند و موظفند که این فضا را به نحو احسن مدیریت کنند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان