۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین حمله به کنسولگری آمریکا در جده +تصاویر
کد خبر: ۲۰۳۵۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۴ ساعت: ۱۱:۳۱ ↗ لینک کوتاه

در سالگرد استقلال ایالات متحده رخ داد

حمله به کنسولگری آمریکا در جده +تصاویر

درحمله انتحاری به کنسولگری آمریکا در جده عربستان یک نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند. این حمله در سالگرد استقلال آمریکا رخ داده است.

حمله به کنسولگری آمریکا در جده +تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، درحمله انتحاری به کنسولگری آمریکا در جده عربستان یک نفر کشته و 2 نفر زخمی شدند.

حمله انتحاری در نزدیکی ساختمانی وابسته به کنسولگری آمریکا در جده روی داد.

گزارش لحظه به لحظه این اتفاق، به نقل از خبرگزاری صداوسیما به شرح زیر است:

06:10 به گزارش خبرگزاری شین هوا از ریاض ، شبکه تلویزیونی الجزیره روز دوشنبه به نقل از رسانه های محلی از شنیده شدن صدای انفجار نزدیک کنسولگری آمریکا در شهر جده عربستان سعودی خبر داد.
شبکه الجزیره همچنین اعلام کرد نیروهای امنیتی عربستان سعودی مانع از عملیات یک بمب گذار انتحاری شدند و در این حادثه یک سرباز سعودی نیز زخمی شد.

06:17  در حمله به کنسولگری آمریکا در شهر جده در عربستان سعودی فرد حمله کننده کشته شد و دو مامور پلیس زخمی شدند.
به گزارش پایگاه اینترنتی بی بی سی، عامل انتحاری پس از نزدیک شدن به کنسولگری آمریکا در شهر جده خود را منفجر کرد و کشته شد و بر اثر این انفجار دو مامور پلیسهم زخمی شدند. این حمله در نخستین ساعات روز سالگرد استقلال آمریکا روی داد.
گفتنی است در سال 2004 نیز در حمله به کنسولگری آمریکا در جده نه نفر کشته شدند.

06:24 پایگاه های خبری سعودی وابسته به دولت گزارش دادند یک بمب گذاری انتحاری حمله ای را نزدیک کنسولگری آمریکا در شهر جده عربستان سعودی انجام داده است.
به گزارش اسوشیتدپرس از دبی ، پایگاه اینترنتی خبری « عکاظ » اعلام کرد : این بمب گذار در این حمله کشته شد و هنوز گزارشی درمورد تلفات دیگر براثر این حمله منتشر نشده است. این بمب گذاری ظاهرا سوار بر یک دستگاه خودرو درحال حرکت به طرف مسجدی نزدیک کنسولگری آمریکا در شهر جده بوده است. گفته می شود اکثر کارکنان کنسولگری آمریکا به مکانی دیگر منتقل شده اند.
پایگاه خبری « سبق » نیز در گزارشی اعلام کرد در این حمله که سحرگاه روز دوشنبه رخ داد دو نیروی امنیتی زخمی شدند.
امکان دسترسی به مقامات سفارت آمریکا در عربستان سعودی و مقامات وزارت کشور عربستان سعودی برای دریافت اظهارنظر آنها هنوز فراهم نشده است.

06:37 به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، شاهدان عینی گفته اند که این انفجار در فاصله شش متری این ساختمان واقع در خیابان فلسطین رخ داده است. برخی منابع اعلام کرده اند که نیروهای پلیس سعودی مانع از اقدام یک فرد انتحاری شده اند.

06:45 شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی به نقل از خبرنگار خود از تلاش ناکام یک انتحاری برای حمله به کنسولگری آمریکا در شهر جده عربستان خبر داد.
این منبع افزود: منابع امنیتی خبر دادند فردی مسلح که کمربندی انفجاری حمل می کرد در نزدیکی وروی کنسولگری و قبل از حمله به ساختمان کنسولگری هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.
خبرنگار اسکای نیوز در گزارشی از ریاض زمان این اتفاق را ساعت سه صبح به وقت جده عنوان کرد و گفت:« این عامل انتحاری سعی می کرد از مسیر حرکت خودروها در بیمارستانی که در مجاورت ساختمان کنسولگری قرار دارد وارد کنسولگری شود اما نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور عربستان با شناسایی او مانع این اقدام وی شدند، این مهاجم  در ادامه به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کرد. نیروهای امنیتی کنسولگری موفق شدند فرد مهاجم را هدف قرار دهند و او را به قتل برسانند اما این مهاجم  هم زمان با هدف قرار گرفتن خود را منفجر کرد. به نظر می رسد در این حادثه به یکی از نیروهای امنیتی نیز آسیب رسیده است.
خبرنگار افزود در حال حاضر این مکان درمحاصره کامل نیروهای امنیتی است.

08:28 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد : این وزارتخانه از گزارش ها درباره انفجار در جده عربستان سعودی مطلع و در حال همکاری با مقامات این کشور برای جمع آوری اطلاعات بیشتر است.
خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این وزارتخانه تایید می کند که از شرایط همه اعضای کنسولگری آمریکا در عربستان اطلاع دارد.



انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان