۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین هندوانه دارویی برای نابودی جوش ها و قارچ های پوستی
کد خبر: ۲۰۳۴۴۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

هندوانه دارویی برای نابودی جوش ها و قارچ های پوستی

میوه های تابستانی دارای خواص منحصربفرد هستند از جمله هندوانه که می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان و یا از شدت عوارض آن بکاهد.

هندوانه دارویی برای نابودی جوش ها و قارچ های پوستی
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ کارشناسان به افراد  توصیه می کنند از هندوانه نه تنها به عنوان یک میوه خوش طعم تابستانی بلکه به عنوان یک دارو با خواص درمانی منحصربفرد استفاده کنند.

گفتنی است، هندوانه می تواند باعث کاهش وزن در افراد شود، همینطور خوردن آب هندوانه به میزان چهار لیوان در روز می تواند باعث سم زدایی از بدن و دفع موادی چون آمونیاک از بدن شود.

افرادی که دچار مشکل گوارشی یبوست هستند نیز می توانند با خوردن هندوانه و ورود آب آن به سیستم گوارش این مشکل را در خود برطرف کنند، فیبر موجود در هندوانه می تواند باعث سلامت دستگاه گوارش شود.

هندوانه همچنین دارای اثراتی شگفت انگیز بر سلامت پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک است ، از هندوانه می توان به عنوان یک پماد دارویی برای رفع آکنه صورت و یا قارچ های پوستی استفاده کرد و با قرار دادن قطعه ای از آن بر روی موضع محل آسیب دیده را درمان کرد.

هندوانه دارای خواص ضد ویروسی و باکتریایی است و می تواند آلودگی های جزئی سطح پوست را از بین ببرد.

میزان کم قند موجود در هندوانه می تواند در افراد دیابتی هوس و تمایل به مصرف قند را برطرف کند بدون آنکه باعث بالا رفتن قند خون آنها شود.

از دیگر خواص هندوانه می توان کاهش سوزش سردل و رفع مشکلات معده ، ازبین بردن درد های عضلانی به دلیل وجود اسید آمینه های مفید و نیز خواص قلیایی هندوانه در از بین بردن بیماری نقرس  را نام برد.

کارشناسان توصیه می کنند افراد حتماً مصرف هندوانه در فصول گرم سال را به صورت روزانه در رژیم غذایی خود داشته باشند.

منبع:  fhfn

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان