۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین شکسته شدن قبح تخریب مزارع و جنگل‌ها در الوند
کد خبر: ۲۰۳۴۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۳ ساعت: ۲۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

نوبت به یالیان رسید؛

شکسته شدن قبح تخریب مزارع و جنگل‌ها در الوند

امروز قبح تخریب طبیعت، مزارع و جنگل‌ها شکسته شده است و شب می‌خوابیم و صبح به جای درختان سر به فلک کشیده با برج و بارو و یک طرح عمرانی از وسط مزاع کشاورزی روبه‌رو می‌شویم.

شکسته شدن قبح تخریب مزارع و جنگل‌ها در الوند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، "طبیعت را نابود می‌کنیم و کسی هم نیست که جلوی ما را بگیرد" انگار این تکه کلام این روزهای زمین‌خواران، ویلاسازان و متولیان اجرای برخی پروژه‌های بظاهر عمرانی کاربردی عینی پیدا کرده است.
امروز دیگر به ساده‌ترین بهانه درختان را از ریشه قطع کرده و اراضی کشاورزی را نابود می‌کنیم تا املاک خود را افزایش داده و جیب‌ خود یا برخی دیگر را پر از پول کنیم.
مرغوبترین زمین‌های کشاورزی را تخریب می‌کنیم تا آپارتمان‌ها را افزایش بدهیم و بجای آن پارک می‌سازیم تا شاید مرهمی باشد برآلامی که بر تن زمین بجا گذاشته‌ایم.
امروز قبح تخریب طبیعت، مزارع و جنگل‌ها شکسته شده است و شب می‌خوابیم و صبح به جای درختان سر به فلک کشیده با برج و بارو و یک طرح عمرانی از وسط مزاع کشاورزی روبه‌رو می‌شویم!
دیروز اراضی همجوار کمربند سبز واقع در خیابان زکریای رازی شهرصنعتی البرز به بهانه‌های مختلف و با شائبه فراوان به کارگاه‌های صنعتی تبدیل شد و امروز جنگل یالیان هم در معرض خطر قراردارد.
خطری هر چند کوچک که در خواب زمستانی نهادهای مسئول، تخریب‌گران را بیشتر از پیش برای تخریب محیط زیست جریح می‌کند و صد البته که تخریبگران به همه جوانب و تبعات این اقدام آگاهند، اما چه کنیم که دست‌هایی در پشت پرده است و باید برخی را راضی نگه داشت.

در روزهای اخیر که اجرای پروژه کمربندی غربی شهر الوند و موضوع از بین رفتن بهترین زمین‌های کشاورزی با انتقادات فراوانی روبرو است، صحنه دیگری در جنگل یالیان خود نمایی کرد که واقعا خواب بودن نهادهایی که نام حفاظت از محیط زیست را به یدک می‌کشند را بیشتر نمایان می‌کند.
گویی پس از گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی ایران، دستورات و رهنودهای مقام معظم رهبری هنوز به گوش برخی مدیران ناآشناست که فرمودند: «من تأکید می‌کنم اجازه ندهید به این جنگل‌ها دست‌درازی بشود؛ بخش‌های مختلف کشور که مسئولیتی در این زمینه دارند، از منابع طبیعی گرفته تا محیط زیست تا بقیّه‌ دستگاه‌هایی که ارتباطی با این قضایا دارند، اجازه ندهند با بهانه‌های مختلف – از شهربازی درست کردن و جذب گردشگر و هتل‌داری و مانند اینها بگیرید تا مدرسه‌ی علمیّه و حوزه‌ی علمیّه؛ همه‌ی اینها بهانه‌هایی می‌شوند و شده تاکنون – که جنگل‌های ما دست بخورند، به آنها تعرّض بشود؛ به جنگل‌ها تعدّی بشود و تاکنون به جنگل تعدّی شده؛ جلویش را با استحکام کامل بگیرید».
البته ایشان در سخنانی دیگر موضوع جرم انگاری تخریب محیط زیست را به مسئولان قضایی گوشزد فرمودند که امروز باید به این موضوع بیش از پیش توجه شود تا دیگر هیچ کسی به خود جرأت اجاره و حتی کوچکترین تعدی به منابع طبیعی و محیط زیست را ندهد.
باید دید مسئولان امر چه پاسخی برای این اقدام دارند، توجیه یا تبصره!؟
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان