۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت تشکیل می‌شود
کد خبر: ۲۰۳۲۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۳ ساعت: ۱۱:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین:

۳۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت تشکیل می‌شود

شمس الله غلامی با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود، گفت: امسال ۳۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در سطح ناحیه یک قزوین تشکیل می‌شود.

۳۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت تشکیل می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، شمس الله غلامی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در مراسم افتتاحییه کلاس‌های تابستانی کانون فرهنگی تربیتی رشد که در سالن اجتماعات کانون رشد برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت با هدف رشد و تعالی شخصیت دانش‌آموزان در مناطق 14 گانه آموزش و پرورش تعریف شده است.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر اجرای برنامه زمانبندی شده براساس علائق و استعداد دانش‌آموزان، تلاش شده تا فضایی مطلوب برای فعالیت آنها فراهم شود.
وی تصریح کرد: اجرای صحیح برنامه‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده نیاز به مشارکت و همکاری اولیا دانش‌آموزان است تا با ایجاد بینش درست، گام‌های موثری برای اعتلای سطح آموزش و تربیت جامعه برداشته شود.
غلامی ادامه داد: هدف از تشکیل پایگاه‌های تابستانی، ایجاد لحظات شاد و پرمحتوا همراه با مهارت آموزی است که لازمه تحقق این امر برنامه‌ریزی دوسویه آموزش و پرورش و والدین دانش‌آموزان است.
وی عنوان کرد: امیدواریم با استراتژی درست، اقدامات ارزشمندی در زمینه تعلیم و تربیت داشته باشیم تا با فراهم شدن بستر لازم زمینه رشد تربیتی و شخصیتی دانش‌آموزان فراهم شود. 
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین در ادامه با اشاره به گزارش فعالیت‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان ناحیه یک بیان کرد: سال گذشته 26 پایگاه تابستانی در رشته‌های مختلف دایر شد.
11 هزار و 228 دانش‌آموز در کلاس‌های تابستانی سال 94 شرکت کردند 
وی با اشاره به آمار افراد شرکت‌کننده در کلاس‌های تابستانی عنوان کرد: بیش از 11 هزار و 228 دانش‌آموز در رشته‌های ورزشی، فرهنگی، تربیتی، قرآنی و علمی تابستان سال 94 شرکت کردند.
غلامی از جذب 21 درصد دانش‌آموزان استان طی سال گذشته در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت خبر داد و گفت: 1100 دانش‌آموز در فعالیت‎های کانون فرهنگی و تربیتی کانون رشد شرکت داشتند و همچنین 404 نفر با همکاری سپاه و بسیج در قالب اردوهای طرح هجرت در 23 واحد آموزشی حضور یافتند.
وی ادامه داد: امسال نیز 30 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت شامل دو واحد کانون تربیتی فرهنگی و 28 واحد آموزشی و پژوهش‌سرا و سالن‌های ورزشی در سطح ناحیه یک دایر می‌شوند.
این مسئول تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته در سال جاری 22 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش فعالیت‌های تربیتی، ورزشی و آموزشی قرار می‌گیرند.
وی عنوان کرد: در کانون فرهنگی تربیتی رشد مینودر، 61 کلاس شامل 24 کلاس ورزشی، 18 کلاس فرهنگی و هنری و 19 کلاس علمی و زبان برگزار می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین در پایان بیان کرد: همه تلاش متولیان آموزش و پرورش ایجاد فضای آموزشی و تربیتی مناسب بر مبنای نیاز سنجی صورت گرفته و با هدف تامین رضایت اولیا و دانش‌آموزان است.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان