۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین پرواز سکه به بالای یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
کد خبر: ۲۰۳۱۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۳ ساعت: ۱۰:۴۷ ↗ لینک کوتاه

کاهش قیمت ارز هم کارساز نشد

پرواز سکه به بالای یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

در بازار سکه به دلیل رشد ۲۰ دلاری اونس و نوسانات اخیر دلار شاهد اوج‌گیری قیمت‌ها و پرواز قیمت سکه به بالای یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بودیم.

پرواز سکه به بالای یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، بازارهای مالی نصف‌جهان در اولین روز هفته و درحالی‌که مهم‌ترین اخبار داخلی اقتصاد پیرامون فیش‌های حقوقی، تغییر قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی در بورس کالا و ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی بود، روزی متعادل و مثبت را سپری کردند.

بیشترین هیجانات امروز در بازارهای ارز و طلا ثبت شد تا پس از ماه‌ها، بازدهی این بازارها از بازار پول سبقت بگیرد و در بازار بورس نیز معاملات در حالتی عادی و بدون هیجان دنبال شد.

در عرصه بین‌الملل همچنان ابهام بر سر عواقب خروج انگلستان از یورو و سیاست‌های حمایتی چین از فولادسازان، مهم‌ترین اخبار روز بود.

* بازار بدون لیدر

صبح امروز، سایپا که طی مدت اخیر نقش لیدری بازار را به عهده گرفته، به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات بسته شد؛ علت توقف سایپا از سوی مسؤولان سازمان بورس، در حالی اشتباه در درج ارقام صورت‌های مالی عنوان شد که هفته گذشته، این شرکت در عملکرد سال 94 خود موفق به پوشش 98 درصدی پیش‌بینی قبلی شده بود اما صورت‌های مالی تلفیقی گروه سایپا از زیان 45 تومانی و رشد 70 درصدی آن نسبت به مدت مشابه حکایت داشتند.

با این‌حال، توقف سایپا، کلیت بازار را تحت شعاع قرار داد تا بازار در حالتی بدون روند و سردرگم در جا بزند؛ مهم‌ترین اخبار امروز بورس، معامله بلوک سرمایه‌گذاری رنا و بسته شدن پرونده عرضه بلوکی این نماد بود.

در گروه معادن و فلزات نیز به دلیل رشد اخیر قیمت‌های جهانی، جو مثبتی حاکم بود و فولاد خوزستان نیز ابتدای صبح به دلیل ارائه تعدیل مثبت درآمد، متوقف شد.

بازگشایی فولاد هرمزگان برای فولاد مبارکه خوش‌یمن بود و موجب مثبت شدن قیمت آن و رسیدن قیمت به 125 تومان شد.

حجم معاملات فولاد مبارکه همچنان عدد قابل قبولی را نشان نمی‌دهد اما روند رو به رشد حجم، باعث امیدواری سهامداران به رشد قیمت در طی روزهای آتی و گذر از 130 تومان شده است.

* حضور دستوری بانک‌ها در بازار ارز

دلار پس از مدت‌ها در جا زدن، هفته گذشته نشانه‌هایی از رشد بروز داد و قیمت آن موفق به عبور از سطح مهم 3 هزار و 500 تومانی شد.

انتظار انباشته خریداران برای شکستن این مقاومت به حدی فضا را هیجانی کرد که قیمت طی دو روز بیش از 50 تومان رشد را تجربه کرد.

امروز اما صرافی‌های مرتبط با بانک‌های دولتی وارد عمل شده و با عرضه‌های سنگین به کنترل قیمت اقدام کردند؛ بر همین اساس، قیمت دلار امروز با افت قیمت به سطح 3 هزار و 528 تومانی رسید.

در پی اتفاقات انگلستان، در بازار اصفهان همچنان دارندگان پوند در مقام فروشنده ظاهرشده و قیمت این ارز را تا 4 هزار و 800 تومان کاهش دادند.

* سکه و ثبت رکورد جدید

در بازار سکه به دلیل رشد 20 دلاری اونس و نوسانات اخیر دلار شاهد اوج‌گیری قیمت‌ها و پرواز قیمت سکه به بالای یک‌میلیون و 100 هزار تومان بودیم.

رشد 16 هزار تومانی امروز سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه را تحت تأثیر قرارداد و قیمت این دو نوع سکه به ترتیب 555 و 295 هزار تومان در بازار معامله شدند؛ در بازار طلای آب‌شده نیز هر گرم طلای 24 عیار به 150 هزار و طلای 18 عیار به 112 هزار تومان رسید.

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان