۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نصب ۲۹ دوربین کنترل سرعت در محورهای آزادراهی قزوین
کد خبر: ۲۰۲۹۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۲ ساعت: ۱۵:۲۹ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام ستاد اجرایی سفرهای استان خبرداد:

نصب ۲۹ دوربین کنترل سرعت در محورهای آزادراهی قزوین

منوچهر حبیبی عنوان کرد: از مهمترین فعالیت‌های انجام شده برای بهبود سفرهای مسافران می‌توان به نصب ۲۹ دوربین کنترل سرعت در محورهای آزادراهی استان به منظور کاهش تلفات جاده‌ای و حضور پررنگ نیروهای امدادی اشاره کرد.

نصب ۲۹ دوربین کنترل سرعت در محورهای آزادراهی قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، به منظور فراهم آوردن مقدمات لازم جهت پذیرایی شایسته و ارائه خدمات بهینه به گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات عید سعید فطر و سفرهای تابستانی، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور حبیبی قائم مقام ستاد و معاون امور عمرانی استاندار، موسوی فرماندار قزوین، حضرتی دبیر ستاد و مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد در دفتر امور عمرانی استانداری برگزار شد.
در این جلسه حبیبی با اشاره به کاهش 42 درصدی میزان تلفات در محورهای استان و کسب جایگاه ممتاز تامین امنیت در نوروز گذشته گفت: خوشبختانه براساس آمار و مستندات موجود در نوروز سال95 مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان به ویژه مجموعه خدوم امنیتی و انتظامی کارنامه قابل قبولی را در میزبانی و خدمات رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به استان ارائه کردند.
وی ایمنی سفر و تامین امنیت مسافران را در ایام تعطیلات حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: امنیت سفر یک رکن و اصل مهم به شمار می‌رود که باید در ایام تعطیل از سوی مبادی ذیربط مورد توجه واقع شود و در کمیته ایمنی راه‌های استان تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ و تقسیم کار به صورت مناسب صورت گرفته است.
این مسئول ادامه داد: از مهمترین فعالیت‌های انجام شده می‌توان به نصب 29 دوربین کنترل سرعت در محورهای آزادراهی استان به منظور کاهش تلفات جاده‌ای و خط کشی، لکه گیری و حضور پررنگ نیروهای امدادی در محورهای استان اشاره کرد.
وی تامین مایحتاج مورد نیاز مردم و کنترل مواد غذایی و بهداشتی برای تامین سلامت مردم را از دیگر موضوعات مهم در ایام تعطیلات خواند و تصریح کرد: مردم مهمترین ارزیاب برای مسئولین استان در ایام تعطیلات هستند که عدم رضایت مردم حتی در موارد بسیار جزئی می‌تواند عملکرد همه دستگاه‌ها را تحت الشعاع قرار دهد.


حبیبی یادآور شد: جزئی‌نگری، برنامه‌ریزی دقیق و نظارت کامل مسئولین بر نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران از موضوعات مهمی است که باید از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه ویژه واقع شود.
در ادامه این جلسه حبیبی بر موضوعاتی چون آمادگی شهرداری‌ها در تعیین مکان‌ برای اسکان موقت و اطلاع‌رسانی آنها، برگزاری مستمر جلسات ستاد شهرستان‌ها توسط فرمانداران، حضور پررنگ دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محورها، پیش بینی مکان‌های اسکان دائم و موقت به اندازه نیاز مسافران و گردشگران، حضور راهنماها در سایت‌های گردشگری و بناهای تاریخی استان، ارسال دقیق گزارشات هواشناسی، تامین سوخت مورد نیاز مسافران ورودی و خروجی توسط مسئولین شرکت‌های نفت و گاز، نظارت و کنترل قیمت مایحتاج مورد نیاز مردم به صورت مستمر و منظم و فضاسازی محیطی برای خوش آمدگویی به مسافران و گردشگران وردی به استان تاکید کرد.

ستاد اجرایی خدمات سفر یک ستاد دائمی است
در این جلسه محمدعلی حضرتی با اشاره به وظیفه سنگین دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ورودی به استان گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر یک ستاد دائمی بوده و منحصر به ایام خاصی نیست.
وی در ادامه افزود: طبیعی است که در ایام اوج سفر مانند تعطیلات نوروز، سفرهای تابستانی و یا مناسبت‌هایی مانند عید فطر با چند روز تعطیلی پیاپی که استان با موج گسترده حضور مسافران مواجه است، تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهینه و میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران باید از سوی مسئولین و دستگاه‌های ذیربط اندیشیده شود.
حضرتی نوروز 95 را به لحاظ حضور و میزان رضایتمندی مسافران از نحوه ارائه خدمات سال پر باری خواند و اظهار داشت: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروز و مقایسه آن با سال‌های گذشته جهش چشمگیری را به لحاظ حضور گردشگران داخلی و خارجی در سایت‌های گردشگری استان شاهد بودیم که تاثیر آن در میزان سفر در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در قزوین کاملا مشهود بود.
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین با اشاره به وضعیت نامناسب جلوخان مسجد جامع و مسجدالنبی تصریح کرد: متاسفانه وضعیت نابسامان جلوخان مسجد النبی و مسجد جامع قزوین و حضور دستفروشان در این مکان باعث شده تا گردشگران به جای توجه به ایوان محتشم و رفیع در مرحله اول به این مناظر توجه کنند که این امر گردشگری استان را تحت الشعاع قرار داده است.

وی تاکید کرد: اگر در تبدیل قزوین به شهر مقصد گردشگری کشور مدعی هستیم باید برای نقاط و حفره‌هایی که امنیت گردشگران را مورد تهدید قرار می‌دهد چاره اندیشی کرده و آن را برای همیشه حل و فصل نماییم.
حضرتی تامین و پیش‌بینی فضاهای اسکان موقت برای مسافران و گردشگران را از دیگر موضوعات مهم در ایام تعطیلات خواند و یادآور شد: با توجه به اینکه فضاهای اقامتی استان محدود است ساماندهی کمپ‌ها و مکان‌هایی برای استقرار چادر اجتناب ناپذیر می‌باشد که باید با تعیین مکان‌های مناسب برای ارائه خدمات، آمادگی لازم را برای اسکان و اقامت مسافران داشته باشیم.
این مسئول در پایان گفت: امیدواریم با مدیریت مناسب مسئولان دستگاه‌های ذیربط و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان بتوانیم زمینه ارائه خدمات بهینه به گردشگران را فراهم نماییم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان