۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین ریشه پرداختی‌های کلان به مدیران وجود لابی‌گری و باج‌دهی‌ است/ مجلس در برخورد با متخلفان کوتاه نمی‌آید
کد خبر: ۲۰۲۸۳۳ نویسنده: روح الله بابایی صالح تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۲ ساعت: ۸:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس:

ریشه پرداختی‌های کلان به مدیران وجود لابی‌گری و باج‌دهی‌ است/ مجلس در برخورد با متخلفان کوتاه نمی‌آید

روح الله بابایی صالح بیان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این موضوع وارد شده و با تشکیل هیئتی در حال بررسی ریشه این اقدامات است و در رسیدگی به این موضوع کوتاه نمی‌آید.

ریشه پرداختی‌های کلان به مدیران وجود لابی‌گری و باج‌دهی‌  است/ مجلس در برخورد با متخلفان کوتاه نمی‌آید
روح الله بابایی صالح، نماینده آوج و بوئین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، درباره حقوق کلان و دریافتی‌های نجومی برخی مدیران دولتی اظهار کرد: هم اکنون در جامعه ما افرادی وجود دارند که در تهیه نان شب خود محتاج هستند، چرا باید برخی مدیران دولتی حقوق کلان و پاداش‌های چند ده میلیونی را دریافت کنند؟
وی در ادامه افزود: ایران اسلامی دارای نظامی دینی و الهی است و وجود عدالت در آن حرف اول را می‌زند؛ بنابراین مسئولین حکومتی و دولتی باید با قاطعیت وارد شده و مانع پرداخت این دریافتی‌ها شوند.
این نماینده مجلس ادامه داد: مدیرانی که دریافتی‌هایی کلان داشته‌اند باید این مبالغ را به بیت المال برگردانند زیرا این حق مردم مظلوم جامعه ماست.
وی با بیان اینکه حقوق یک مدیر باید مطابق عملکرد او باشد، اذعان کرد: دریافت این مبالغ نجومی ربطی به حوزه عملکردی و کاری این مدیران ندارد؛ زیرا حقوق افراد مطابق با چارت کشوری یک محدوده مشخصی دارد.
بابایی صالح وجود روابط و لابی‌گری و باج دهی‌های معمول را ریشه پرداخت‌های کلان به مدیران دانست و گفت: شایسته یک جامعه اسلامی نیست که در پرداختی‌های کاری به افراد آن به این میزان اختلاف هزینه وجود داشته باشد.
وی عنوان کرد: اگر به جای اینکه به مدیری 200 میلیون حقوق پرداخت کنند ماهی یک میلیون به جوانان ما بدهند، مشکل 200 جوان حل شده و شرایط ازدواج و بیکاری در کل کشور تا حدود زیادی رفع می‌شود.

در صورت لزوم نمایندگان مجلس فیش حقوقی خود را ارئه می‌دهند

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: باید با دریافت کنندگان و پرداخت کنندگان پاداش‌های نجومی برخورد قاطع کنند تا مردم به مدیران حکومتی امیدوار باشند و اعتمادشان جلب شود.
وی درباره مو‌ضع‌گیری مجلس درباره حقوق نجومی مدیران بیان کرد: کمیسیون اصل 90 مجلس در این موضوع وارد شده و با تشکیل هیئتی در حال بررسی ریشه این اقدامات است و در رسیدگی به این موضوع کوتاه نمی‌آید.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس تصریح کرد: در صورت لزوم نمایندگان مجلس فیش حقوقی خود را ارئه می‌دهند، زیرا یک نماینده مجلس نماینده مردم است و در دفاع از حقوق آنها باید به صورت جدی ورود پیدا کند.
وی درباره برخورد ریشه‌ای با معضل پاداش‌های نجومی در کشور اذعان کرد: باید قوانینی برای تکرار نشدن این فضاها در آینده تصویب شود، برای نمونه برکناری رئیس بانک رفاه که باقاطعیت انجام شد عملکرد خوبی بود.
بابایی صالح در پایان گفت: چه لزومی دارد افرادی که به نظام، اسلام و انقلاب خیانت می‌کنند به چهره مردم آنها را نشناسند؟ باید این افراد به مردم معرفی شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان