۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نتایج انتخابات نظام پزشکی تأیید شد، سخنان رئیس‌جمهور جایگاه قانونی ندارد
کد خبر: ۲۰۲۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی:

نتایج انتخابات نظام پزشکی تأیید شد، سخنان رئیس‌جمهور جایگاه قانونی ندارد

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: نتایج انتخابات نظام پزشکی در ۱۸۶ شهر از جمله تهران تأیید شد؛ سخنان رئیس‌جمهور درباره این انتخابات نیز جایگاه قانونی ندارد و پاسخ به وی وقت تلف کردن است.

نتایج انتخابات نظام پزشکی تأیید شد، سخنان رئیس‌جمهور جایگاه قانونی ندارد
به گزارش صبح قزوین به نقل از شبکه اطلاع رساني دانا، مراد هاشم‌زهی افزود: درست است که آقای احمدی نژاد دوباره درباره انتخابات نظام پزشکی اظهاراتی داشته است اما قرار نیست وی مرتباً در این مورد حرف بزند و ما هم به او جواب بدهیم و با این کار وقت خودمان و وقت مردم را تلف کنیم.
وی ادامه داد: انتخابات نظام پزشکی بر اساس ضوابط قانونی و در کمال صحت برگزار شد و اکنون پس از بازشماری آرای صندوقها در جاهایی که شکایتهایی بوده، نتایج این انتخابات در 186 شهر از جمله تهران تأیید شد و بازشماری آرا نتایج را در هیچ شهری نسبت به نتایج اولیه تغییر نداد.
وی ادامه داد: انتخابات نظام پزشکی در 187شهر برگزار شد و فقط در شهر میاندوآب به علت اینکه تعداد نامزدهای انتخابات از حد نصاب لازم کمتر شد، انتخابات به مرحله میاندوره ای رسید و غیر از آن نتیجه انتخابات در تمام شهرهای کشور تأیید نهایی شد.
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی اضافه کرد: مرحله بعدی این انتخابات تشکیل هیئت مدیره های جدید نظام پزشکی در 186 شهر است که 27 اسفند انجام می شود و بعد از آن با تشکیل مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تا دو هفته بعد از تشکیل هیئت مدیره ها ، مجمع عمومی این سازمان 25 نفر اعضای شورای عالی و رئیس کل سازمان نظام پزشکی را انتخاب می کنند.
هاشم زهی گفت: بر خلاف اینکه عده ای می گفتند به علت لغو حق تعرفه گذاری نظام پزشکی تعداد شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات نظام پزشکی نسبت به دوره قبل کمتر می شود.
این اتفاق نیفتاد و تعداد شرکت کنندگان این دوره بیش از 6 هزار نفر از دور قبل بیشتر بودند و با حدود 18 درصد رشد نسبت به دور قبل 47 هزار و 910 نفر در این انتخابات شرکت کردند.
وی ادامه داد: در برخی صندوقها از جمله صندوق داروسازی تهران میزان مشارکت حدود 2 برابر دور قبل بود و شکایتی که یکی از نامزدها در این صندوق داشت نیز بعد از بررسی هیچ تغییری در نتیجه به وجود نیامد و در این صندوق نیز انتخاب خیرالله غلامی و حمید خویی تأیید شد.
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظم پزشکی گفت: این هیئت بالاترین نهاد بررسی و نظارت بر انتخابات نظام پزشکی است و اکنون نتیجه این انتخابات را تأیید کرده است بنابراین صحبتهای آقای رئیس جمهور در این زمینه غیر قانونی است و وی هیچ جایگاه قانونی برای اظهار نظر در این مورد ندارد.
هاشم زهی ادامه داد: استعلام از اطلاعات سپاه نیز در مورد نامزدهای این انتخابات طبق قانون انجام شده و سخنگوی سپاه پاسداران نیز پاسخ لازم را به رئیس جمهور داده است و دیگر لازم نیست ما وارد عرصه جواب دادن به رئیس جمهوری شویم.
وی گفت: آقای احمدی نژاد چون رئیس جمهور است و قدرت دارد فکر می کند می تواند در هر زمینه ای صحبت کند اما نیازی نیست که ما به او پاسخ دهیم.
وی افزود: اگر آقای احمدی نژاد بخواهد حکم رئیس کل سازمان نظام پزشکی را امضا نکند نیز مشکل مهمی نیست و در آن صورت برای حل این مسئله نیز یک فکر بکر خواهیم کرد.
انتهای پیام/3001/ی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان