۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پروژه‌های عمرانی شهر الوند کلنگ‌زنی شد
کد خبر: ۲۰۲۵۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۱ ساعت: ۱۱:۲۹ ↗ لینک کوتاه

با حضور استاندار قزوین؛

پروژه‌های عمرانی شهر الوند کلنگ‌زنی شد

آیین کلنگ زنی از پروژه‌های عمرانی شهر الوند با حضور استاندار قزوین برگزار شد.

پروژه‌های عمرانی شهر الوند کلنگ‌زنی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، آیین کلنگ زنی از پروژه‌های عمرانی شهر الوند عصر روز گذشته(پنج شنبه) با حضور استاندار قزوین در میدان امام علی شهر الوند برگزار شد.
فریدون همتی، استاندار قزوین در این مراسم با اشاره به روز جهانی قدس اظهار کرد: مردم ایران اسلامی با حضور باصلابت، قاطع و بی نظیر خود در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر به فرمان مقام معظم رهبری برای حضور گسترده در این مناسبت جهانی لبیک می‌گویند.
وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت و تحقق پیدا نکردن مالیات‌ها، دولت با شرایط سختی مالی روبه روست.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: سالی 42 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می‌شود که در حقیقت برای عده‌ای واجب و برای بسیاری دیگر ضروری نیست و شاید خودِ جامعه نیز راضی باشد که با مدیریت، این پول در عرصه سازندگی، ایجاد اشتغال و حمایت از تولید هزینه شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون تلاش جدی در راستای سیاست دولت دنبال می‌شود تا صادارات غیر نفتی کشور ارتقاء یابد که یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و تکیه به تولیدات و ظرفیت‌های داخلی است.
همتی عنوان کرد: در حوزه کشاورزی 2500 میلیارد تومان منابع لازم است تا با آبیاری مدرن و تغییر الگوی کشت و سایر موارد در باغات و زمین‌های موجود، کشاورزی استان را تبدیل به کشاورزی مدرن با راندمان بالا جهت حضور در بازارهای جهانی و تولید رقابت‌پذیر کنیم که با کمبود منابع با مشکلاتی در تامین این اعتبار مواجه هستیم.
استاندار قزوین با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی شهر الوند بیان کرد: توسعه در کنار داشتن منافع، خساراتی را نیز به دنبال دارد از این رو در تصمیم‌گیری‌ها تلاش می‌کنیم تا در اجرای پروژه‌های عمرانی، حداکثر منافع و حداقل خسارت برای جامعه ایجاد شود.
وی با اشاره به ضرورت اجرای کمربندی در شهر خاطرنشان کرد: اینکه مجبور می‌شویم حتی یک وجب از زمین کشاورزی را برای ایجاد رفاه بیشتر مردم، تبدیل به مجموعه دیگری نظیر پارک، کارخانه و خیابان کنیم، تصمیم بسیار سختی است اما با توجه به منافع اجرای برخی طرح‌های عمرانی، سلامتی، آسایش و امنیت شهروندان در اولویت ما قرار دارد.
همتی در پایان خواستار تسریع در اجرای پروژه‌ها و کاهش مدت زمان اجرای طرح‌ها جهت بهره‌مندی مردم از امکانات و خدمات شد.
در ادامه رضا عسگری، فرماندار شهرستان البرز اظهار کرد: با توجه به اینکه هسته مرکزی شهر الوند، دارای منطقه فرسوده‌ای است لذا نیاز به باز آفرینی دارد.
وی افزود: برای رفع نیاز این منطقه آسیب‌دیده در حوزه خدمات شهری، ساختمانی و تاسیسات مورد نیاز، باید زیرساخت‌هایی را فراهم کرد.
فرماندار شهرستان البرز خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای پروژه‌هایی که امروز کلنگ زنی می‌شوند، بتوانیم سطح خدمات عمومی را ارتقاء داده و شرایطی را در شهر ایجاد کنیم که نتیجه آن افزایش نشاط عمومی و ایمنی شهر و همچنین ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باشد.
وی تصریح کرد: علی رغم همه محدودیت‌های اعتباری، اعضای شورای اسلامی شهر الوند با اقدام جهادگونه، پروژه‌هایی را تعریف کردند که امیدواریم ماحصل آن خیر و برکت و رفاه برای شهروندان باشد.
عسگری عنوان کرد: زمانی شهرستان البرز و شهر الوند از لحاظ سرانه درآمد شهرداری‌ها جزء رتبه‌های برتر کشوری بودند به طوریکه شاید سرانه درآمدی شهر الوند با بسیاری از کلان شهرها برابری می‌کرد اما متاسفانه نگاه زیرساختی در آن مقطع زمانی حاکم نبود.
وی افزود: امیدواریم شهرداری با قوت و سرعت بیشتر این پروژه‌ها را تا پایان سال به اجرا برسانند تا مردم بتوانند از خدمات آنها بهره‌مند شوند.
فرماندار شهرستان البرز در پایان تأکید کرد: تلاش می‌شود تا اجرای این پروژه‌ها با کمترین تبعات زیست محیطی، اقتصادی و مباحث مختلف انجام شوند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان