۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ۲ برابر نیاز داخلی واکسن تب برفکی تولید و تحویل سازمان دامپزشکی شد
کد خبر: ۲۰۲۵۶۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

۲ برابر نیاز داخلی واکسن تب برفکی تولید و تحویل سازمان دامپزشکی شد

رییس موسسه سرم و واکسن سازی رازی ایران از افزایش تولید واکسن تب برفکی تا سقف ۶ میلیون دوز و تحویل آن به سازمان دامپزشکی خبر داد.

۲ برابر نیاز داخلی واکسن تب برفکی تولید و تحویل سازمان دامپزشکی شد
حمید کهرام رییس موسسه سرم و واکسن سازی رازی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ با اشاره به انجام تعهدات امسال این موسسه به سازمان دامپزشکی مبنی بر تولید واکسن دامی تب برفکی افزود : طبق قرار داد 3 میلیون دوز از  این واکسن  باید تحویل سازمان دامپزشکی می‌شد که هم اکنون با توجه کیفیت بالا و افزایش میزان تولیدات ، 6 میلیون دوز از این واکسن تولید و به دامپزشکی کشور تحویل داده شد . 

وی با بیان افزایش کیفیت تولید داخلی واکسن تب برفکی نسبت به مشابه خارخی آن تاکید کرد : تشکیل سویه های جدید موسوم به نوع ویروسی O.2016  و همچنین سویه O.2015  و اعمال مقاومت نسبت به این دونوع ویروس جدید در واکسن های داخلی ، علت اصلی ارتقاء کیفیت واکسن تب برفکی داخلی به شمار می رود و در حال حاضر عمر ماندگاری تاثیر آن در بدن دام 4 ماه و عمر قفسه ای این واکسن 2 سال است . 

کشتار های بدون مجوز علت توزیع گوشت های آلوده 

رییس موسسه سرم و واکسن سازی رازی همچنین در خصوص آلودگی دام ها به تب برفکی و یا توزیع گوشت های آلوده به این بیماری آن هم علی رغم تولید واکسن و توزیع آن گفت : برای  هیچ دام آلوده ای از سوی سازمان دامپزشکی مجوز کشتار صادر نمی‌شود و قطعا ریشه توزیع گوشت های آلوده در کشتار گاه های بی مجوزی هست که مخفیانه اقدام به ذبح دام های آلوده می‌کنند .

کهرام اظهار داشت : علی رغم کشتار مخفیانه و بدون مجوز دام آلوده به تب برفکی توسط افراد خاطی ، این بیماری کاملا غیر قابل انتقال به انسان است و معمولا گوشت آلوده به این بیماری نسبت به سایر گوشت ها بسیار قرمز تر است. 

انتهای پیام /

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان