۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نمایش «فصل شیدایی» از ۲۰ مرداد ماه در قزوین
کد خبر: ۲۰۲۴۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۰ ساعت: ۱۴:۷ ↗ لینک کوتاه

در جلسه هماهنگی نمایش "فصل شیدایی" مطرح شد؛

نمایش «فصل شیدایی» از ۲۰ مرداد ماه در قزوین

نمایش میدانی و چند رسانه‌ای «فصل شیدایی» از ۲۰ مرداد ماه در محدوده مجتمع فرهنگی، تفریحی طلایه سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین به روی صحنه می‌رود.

نمایش «فصل شیدایی» از ۲۰ مرداد ماه در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در دیدار جمعی از مسئولان استان قزوین که به‌منظور هماهنگی برای برگزاری نمایش «فصل شیدایی» در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سیره تبلیغی نمایش فصل شیدایی شباهت بسیار زیادی با سیره تبلیغی خدای متعال در قرآن دارد و این مهم علت اصلی اثرگذاری این مجموعه ارزشمند است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه تصویرسازی که خدای متعال از آن در قرآن استفاده کرده و بسیار تماشایی است، در هنر نمایشی «فصل شیدایی» در حد مطلوب و جذاب، به کار گرفته شده است و باید از این فرصت به وجود آمده در استان به خوبی بهره بگیریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: به خاطر این‌که این نمایش در استان‌های دیگر نیز به نمایش درآمده و تجربه بسیار خوبی در این زمینه به وجود آمده، دلواپسی‌ها و نگرانی‌ها را بسیار کاهش می‌دهد و تجربیات گذشته، علاقه مردم را به این کار فاخر و ارزشمند به خوبی نشان می‌دهد.
امام‌جمعه قزوین به حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایش «فصل شیدایی» اشاره و تأکید کرد: این‌که این اثر امضا و تأیید رهبری را به همراه دارد و یک دور مرور بر تاریخ ناب دینی ماست، از اهمیت به سزایی برخوردار است.


وی ادامه داد: تأمین روح انقلابی بودن که بارها رهبری بر آن تأکید کرده‌اند، با جدیت در این کار تبیین شده است و از این جهت نیز به تصویر کشیدن این نمایش حائز اهمیت است.
عابدینی افزود: نمایش فصل شیدایی به نوعی یک نوع احترام به مردم استان قزوین از سوی مسئولان است که برای تحقق این حرکت فرهنگی ارزشمند و بزرگ، زحمات بسیار زیادی را متحمل شده‌اند و در این مدت باقی مانده نیز زحمات بسیاری را باید متحمل شوند تا این کار ارزشمند به مرحله اجرا درآید.
وی بر اطلاع‌رسانی گسترده برای آگاهی بیشتر مردم از زمان و محل برگزاری این نمایش تأکید کرد.

داوود محمدی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار اظهار کرد: امسال رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و موضوعات فرهنگی به‌عنوان دو فراز برجسته، تأکید کرده‌اند.
وی تصریح کرد: با توجه به حجم وسیع تهاجمی که در حوزه فرهنگی وجود دارد، باید متناسب با حمله‌ای که به ما می‌شود، تدارک دفاع ببینیم و این تدارک باید هم در جنبه کمی و هم کیفی صورت بگیرد.
این مسئول ادامه داد: در جنبه کمی یعنی برگزاری تعداد کثیری از این نمایش‌ها که می‌تواند آثار بسیار مثبتی در روند اثربخشی بر مردم داشته باشد و از جنبه کیفی هم باید تولیدات ما تولیدات فاخری باشند که قدرت رقابت با تولیدات معاند را داشته باشند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز بیان کرد: خوشبختانه اثر نمایشی «فصل شیدایی» کار فاخری است که در 10 استان به نمایش درآمده و بازخورد بسیار خوبی داشته و مورد اقبال وسیع آحاد جامعه قرار گرفته و می‌تواند مقابله بسیار خوبی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان به شمار آید.
وی گفت: عزم مسئولان استان جزم است که انشاءالله با یک همدلی، همزبانی و هماهنگی، قدم بلندی را در تاریخ استان به ثبت برسانند و انشاءالله برگزاری این نمایش صحنه‌ای به‌عنوان یک نقطه عطف در استان ما به یادگار بماند.

ایوب رحیمی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین هم در این دیدار اظهار کرد: این کار، کار بسیار سنگینی است و باید از زمان باقی مانده به بهترین شکل استفاده کنیم تا شرایط برای برگزاری مناسب نمایش فصل شیدایی فراهم شود؛ ضروری است از تجربیات موفق استان نظیر تجربه برگزاری اجلاس نماز به خوبی بهره بگیریم.
عباس کاظمی، مسئول برگزاری نمایش «فصل شیدایی» در استان قزوین هم اظهار کرد: بعد از تجربه موفق برگزاری نمایش بزرگ شب آفتابی در تهران و چند استان دیگر، به حمدالله این امکان فراهم شد که در استان قزوین هم این نمایش بزرگِ فاخرِ فرهنگی و هنری که از مختصات ویژه فرهنگی برخوردار است، به اجرا درآید.

وی تصریح کرد: روایت فصل شیدایی درواقع روایت خلقت آدم تا خاتم و تاریخ اسلام تا انقلاب اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت است که با بهره‌گیری از صحنه‌های بدیع و جذاب و با استفاده از نور، صدا و تصویر و با امکانات دکور و هنر بازیگری در یک فضای باز به نمایش در خواهد آمد.
کاظمی بیان کرد: این نمایش قبل از استان قزوین در 10 استان به نمایش درآمده و بحمدالله در همه آن‌ها با اقبال و استقبال عموم مردم واقع شده و امیدواریم در استان قزوین نیز همین شرایط را تجربه کنیم.
وی یادآور شد: این نمایش از 20 مرداد ماه آغاز و تا 29 مرداد ماه و بعد از نماز مغرب و عشا در محدوده مجتمع فرهنگی، تفریحی طلایه سپاه صاحب الامر (عج) (مقابل بوستان باراجین) نمایش داده خواهد شد.
مسئول برگزاری نمایش «فصل شیدایی» در قزوین گفت: از حسن توجه و عنایت‌های آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین و همکاری و همراهی مسئولان استان تشکر و قدردانی می‌کنم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان