۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۶۰ درصد درآمد زکات برای رفع مشکلات محرومان اختصاص می‌یابد
کد خبر: ۲۰۲۳۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۱ ساعت: ۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی:

۶۰ درصد درآمد زکات برای رفع مشکلات محرومان اختصاص می‌یابد

نجفعلی انتظاری از اختصاص ۶۰ درصد درآمدهای زکات برای رفع مشکلات محرومان و ۴۰ درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی در سال جاری خبر داد.

۶۰ درصد درآمد زکات برای رفع مشکلات محرومان اختصاص می‌یابد
نجفعلی انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: خوشبختانه زکات به عنوان یکی از واجبات دین مبین اسلام، چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: اولین قانون مربوط به زکات را توانستیم سال 90 به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برسانیم.
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: سال گذشته شورای زکات که دبیرخانه آن در کمیته امداد مستقر است، 230 میلیارد تومان در حوزه زکات درآمد داشت که از این مقدار 52 درصد برای پروژه‌های عمرانی و 48 درصد نیز برای محرومان و نیازمندان هزینه شده است. 
وی در ادامه با اشاره به میزان رقم پیش‌بینی شده جهت جمع‌آوری در سال جاری عنوان کرد: امسال پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال جاری 300 میلیارد تومان درآمد زکات داشته باشیم.
انتظاری عنوان کرد: با فرهنگ‌سازی که در حوزه پرداخت زکات صورت گرفته است و همچنین با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی انتظار می‌رود که رقم مذکور در سال جاری افزایش پیدا کند.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به استقرار محل جمع‌آوری و توزیع زکات در کمیته امداد و اینکه همه فقرا در این نهاد دارای پرونده بوده و شناسایی شده‌اند و به سهولت می‌توان زکات جمع‌آوری شده را بین آنها توزیع کرد؛ لذا جهت گیری اینگونه است که هر مقدار زکات جمع‌آوری شد 60 درصد برای فقرا و 40 درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد.

پیش‌بینی جمع‌آوری 300 میلیارد تومان زکات در کشور
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: از درآمد زکات برای اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه متناسب با نیات زکات دهندگان استفاده می‌شود و تلاش بر این است که آثار فریضه الهی زکات در جهت از بین رفتن فقر و رفع مشکلات نیازمندان مشاهده شود.
وی تصریح کرد: استان قزوین همواره در زمینه جمع‌آوری زکات جزء استان‌های شاخص و برتر بوده و امسال نیز انتظار می‌رود که رشد این استان بیش از میزان پیش بینی شده باشد.
انتظاری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در جهت فرهنگسازی این فریضه الهی بیان کرد: یکی از وظایفی که شورای مرکزی زکات به آن توجه داشته، بحث فرهنگسازی است که برگزاری همایش‌ها، چاپ کتاب‌ها و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما در این راستا انجام می‌شود.
وی در پایان گفت: مشکلات اقتصادی و رکود در بخش‌های دیگر درآمدی کمیته امداد از جمله درآمدهای حاصل از صاحبان صنایع تاثیر داشته اما عمده نوسانات در حوزه زکات مربوط به وضعیت آب و هوایی و رونق بخش کشاورزی و دامداری است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان