۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن هستند/ وجود یک میلیون حامی ایتام در ایران
کد خبر: ۲۰۲۳۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۰ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

معاون توسعه مشارکت‌‌های مردمی کمیته امداد کشور:

۱۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن هستند/ وجود یک میلیون حامی ایتام در ایران

علی‌محمد ذوالفقاری با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن هستند، افزود: در حدود ۳۵۰ هزار خانواده تحت پوشش این نهاد نیز دارای مسکن نامناسبی برای زندگی هستند.

۱۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن هستند/ وجود یک میلیون حامی ایتام در ایران
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همایش استانی زکات با شعار "طلوع سخاوت، طلیعه برکت" شب گذشته(چهارشنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.
علی‌محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت‌‌های مردمی کمیته امداد کشور در این همایش اظهار کرد: هم‌اکنون 4 میلیون نفر معادل یک میلیون و 800 هزار خانوار در کشور تحت پوشش خدمات دائمی کمیته امداد امام خمینی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه 150 هزار مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن هستند، افزود: در حدود 350 هزار خانواده تحت پوشش این نهاد نیز دارای مسکن نامناسبی برای زندگی هستند.
معاون توسعه مشارکت‌‌های مردمی کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: طی سال گذشته کمیته امداد امام خمینی، 300 میلیارد تومان هزینه دارویی و درمانی به جامعه هدف پرداخت کرده است.
وی تصریح کرد: یک چهارم از مجموعه مخارجی که برای خانواده‌های تحت حمایت امداد هزینه می‌شود از محل درآمدهای مردمی است.
یک میلیون و 500 هزار سالمند تحت پوشش این نهاد هستند
ذوالفقاری عنوان کرد: میزان صدقه هر فرد ایرانی روزانه 10 تومان است که مجموع این کمک‌ها در سال 3600 تومان می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به تحت پوشش بودن یک میلیون زن سرپرست خانوار در کشور بیان کرد: تعدادی از این افراد تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند که هزینه بیمه اجتماعی این افراد در سال بیش از 200 میلیارد تومان می‌باشد.
وی تصریح کرد: 20 هزار بیمار سرطانی تحت پوشش کمیته امدادند که علاوه بر هزینه‌های دارویی و درمانی با مشکلات فروانی در هزینه ایاب و ذهاب و غیره مواجهند از این رو لازم است تا همگان به هر شکلی که ممکن است مروج کار خیر باشند.
فقر و کمک به فقرا جزء دغدغه عمومی مردم جامعه نیست
ذوالفقاری با تاکید بر تقویت صله رحم و جویا شدن اعضای فامیل نسبت به حال یکدیگر عنوان کرد: در حدود 230 هزار یتیم در کشور وجود دارد که اگر اقوامشان نسبت به رفع نیاز مالی آنها اقدام کنند هرگز نیازی به بزرگ شدن این نهاد نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 500 هزار نفر سالمند زیر پوشش این نهاد هستند که اگر فرزندان این سالمندان به بهبود وضعیت زندگی والدین خود کمک کنند پدران و مادران آن‌ها به کمیته امداد مراجعه نمی‌کنند.
این مسئول تأکید کرد: با تشکیل خیریه‌های خانوادگی، کمیته امداد باید وارد خانواده‌ها شود تا نیاز خویشان و وابستگان، توسط دیگر افراد برخوردار فامیل تامین شود.
وی با بیان اینکه امروز فقر و کمک به فقرا جزء دغدغه عمومی مردم جامعه نیست، عنوان کرد: باید تلاش کنیم که کمک به نیازمندان به دغدغه عمومی مردم تبدیل شود و همه نسبت به مشکل فقر حساس باشند.
یک میلیون حامی ایتام در کشور وجود دارد
ذوالفقاری با بیان اینکه سهم فقرا از زندگی افراد به اندازه پول خرد جیب آنهاست، گفت: پزشک، استاد و افراد معمولی همه به یک اندازه به فقرا کمک می کنند در حالیکه سهم کمک به مستمندان باید بر اساس میزان توانایی مالی هر فرد باشد.
وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مشکلات امداد این است که کمک مردم به این نهاد تحت تاثیر هر نوع تبلیغی دچاز زلزله می‌شود، انتشار فیش‌های مسئولین در میزان کمک‌ها تاثیر گذاشت اگر چه امداد در صدد است تا با دقت لازم فضایی ایجاد کند تا کمک مردم تحت تاثیر هیچ یکی از این مسائل قرار نگیرد اما باز ما با مشکل مواجه هستیم.
معاون توسعه مشارکت‌‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: باید تلاش کنیم تا حساب فقیر از حساب مسئول خاطی در جامعه جدا شود و تحت تاثیر تبلیغات مسموم و غیر مسموم قرار نگیرد.
وی در پایان گفت: یک میلیون حامی ایتام در کشور وجود دارد و هر یتیمی به طور متوسط 5 حامی دارد اما سهم کمک آنها در ماه 20 هزار تومان است از این رو در صورت مشارکت حامیانی که از نظر اقتصادی وضعیت مطلوب‌تری دارند بدون شک مشکلات بیشتری از این افراد رفع می‌شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان