۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین چرا باید کسی که پرونده اقتصادی دارد را با فشار و لابی مدیر بانک رفاه کرد؟/ واژه‌های خنده‌دار همچون «عبور از رکود» و «تورم صفر درصد» مردم را دلزده می‌کند
کد خبر: ۲۰۲۲۱۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

چرا باید کسی که پرونده اقتصادی دارد را با فشار و لابی مدیر بانک رفاه کرد؟/ واژه‌های خنده‌دار همچون «عبور از رکود» و «تورم صفر درصد» مردم را دلزده می‌کند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان بازرسی کشور در رابطه با حسین فریدون گفت: چرا باید یک نفر که پرونده اقتصادی دارد را با فشار و لابی مدیر بانک رفاه کرد.

چرا باید کسی که پرونده اقتصادی دارد را با فشار و لابی مدیر بانک رفاه کرد؟/ واژه‌های خنده‌دار همچون «عبور از رکود» و «تورم صفر درصد» مردم را دلزده می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، محمد سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نشست «بررسی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم، از اقتصاد مقاومتی تا حقوق‌های نجومی» که صبح امروز با حضور نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی و به میزبانی «پاتوق رسانه‌های انقلاب اسلامی» برگزار شد، گفت: ما در جهان کشور اسلامی کم نداریم ولی آنچه که جمهوری اسلامی را از بقیه کشورهای اسلامی متمایز کرده نوع رفتارش در سیاست خارجی اعم از تقابل با قدرت‌های استکباری و همچین مسئله سبک زندگی مردم است.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که امروز اگر دشمن بخواهد تغییری در نظام انجام دهد، دیگر قصد براندازی نمی‌کند و راحت‌ترین کار، تغییر رفتار نظام و سبک زندگی مردم است. حوزه اقتصادی و سبک زندگی دو مقوله مهم است که تغییر آن در برنامه دشمنان انقلاب آمده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: از زمانی که این نگاه که « باید مستضعفین زیر چرخ‌های اقتصادی له شوند یا سرمایه داران باید در بالایی ترین نقطه شهر زندگی کنند»، ایجاد شد، مسئله تغییر رفتار در مردم کلید خورد و احساس می‌کنیم که دولت یازدهم به دنبال تشکیل طبقه جدید سرمایه دارانی که دارای نفوذ اقتصادی هستند، است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: دولت می‌خواهد طبقه‌ای از سرمایه‌داران را به وجود بیاورد که هم دارای قدرت و هم دارای ثروت باشند؛ کسانی که با این دید بر سر کار بیایند، قطعا نمی‌توانند کشور را به سمت پیشرفت سوق دهند.

وی اظهار داشت: کشور ایران در خلیج صبح قزوین ، منطقه و حوزه های بین الملل اهرم‌هایی دارد که به واسطه آن می‌تواند شعار مرگ بر استکبار را سر بدهیم؛ حال اگر افرادی بخواهند این اهرم‌های نظام را کم کنند، در آینده چیزی از انقلاب باقی نخواهد ماند و متاسفانه قراردادهای IPC و محرمانه از جمله مواردی است که می‌تواند این اهرم‌ها را از بین ببرد.

سلیمی در ادامه با اشاره به انتشار فیش‌های حقوقی نجومی مدیران دولتی افزود: برخی می‌خواهند در فرهنگ جمهوری اسلامی جا بیندازند که مدیران باید بالای شهر نشسته یا اینکه حقشان است که پول های نجومی دریافت کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور افزود: به تشکل‌های دانشجویی گفته می‌شود شما با دامن زدن به مسائلی مانند فیش‌های نجومی مردم را از انقلاب دلسرد می‌کنید؛ در صورتی که این مسائل نیست که مردم را دلسرد می‌کند بلکه برخی رفتارهای مسئولان باعث این مسئله می‌شود.

وی افزود: اینکه مردم از انقلاب اسلامی دل زده بشوند بهتر از این است که انها را فریب بدهیم. به آنان که  می‌گویند انتقادات شما مردم را دلزده می‌کند باید بگوییم دلزدگی مردم بهتر از فریب دادنشان است.

وی گفت: در دهه 70 مدیرانی بر سر کار بودند که شرم داشتند به خاطر مسئولیت خود حقوقی را بگیرند؛ انقلاب اسلامی ما چنین فرهنگ جهادی داشت که متاسفانه امروز این فرهنگ به افسانه تبدیل شده است.

سلیمی افزود: معلوم نیست که چرا برخی‌ها اشتباهات خود را به گردن نظام و رهبری می‌اندازند؛ آنها  هستند که برای خود کیسه دوخته‌اند. ما نباید انقلاب را به خاطر منافع خود هزینه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس سازمان بازرسی کشور در رابطه با حسین فریدون گفت: زمانی که مردم این اخبار را می‌شنوند، ناراحت می‌شوند؛ ما نمی‌فهمیم معنی این فشار چیست چرا باید یک نفر که پرونده اقتصادی دارد را با فشار و لابی مدیر بانک رفاه کرد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه دولت از همان ابتدا مشکلات را به گردن دولت قبل انداخت، بیان داشت: دولت به گونه‌ای برخورد می‌کند که گویا از حقوق‌های نجومی خبر ندارد. مگر می‌شود مدیری از فعالیت و دریافتی زیردستانش اطلاع نداشته باشد. اگر نمی‌دانستید؛ که یک بدبختی است و اگر می‌دانستید، وامصیبتا.

وی با اشاره به تبلیغات انتخاباتی روحانی گفت: آیا آن زمان که می‌خواهید انتخاب شوید، از میزان حقوق دریافتی تان چیزی به مردم می گویید. در آن زمان تنها ادعا دارید که نوکر مردم هستید.

سلیمی با بیان اینکه روحانی به افکار عموم آدرس غلط می‌دهد، گفت: روز گذشته رئیس جمهور به مناسبت هفته قوه قضائیه بحث مجازات عاملین سفارت عربستان را مطرح می‌کند آیا واقعا مردم دنبال چنین چیزی هستند؟ آیا اولویت کشور رسیدگی به عاملین سفارت عربستان است؟

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: اختراع واژه‌های خنده دار همچون عبور از رکود و تورم صفر درصد مردم را دلزده می‌کند نه انتقاد به پرداخت حقوق نجومی. آیا بهتر نبود این هزینه‌ها را خرج نخبگان کشور می‌کردند.

وی گفت: این دولت کاری کرد که رهبر معظم انقلاب به جای ارائه سیاست‌های کلان در جلسه با هیأت دولت، از میوه روی درخت و یا از عدم اجرای کنسرت در دانشگاه‌ها صحبت کند و خودشان ریز به ریز وارد عمل شوند.

سلیمی با بیان اینکه برخی در تبلیغ اقتصاد ریاضتی خباثت به خرج می‌دهند، گفت: راه برون رفت مسائل کشور شفافیت است؛ نباید مسئولی جرات کند که بالاتر از حدی دریافت کند. زندگی لوکس برای مسئولان تراز اول حرام است؛ گفتن این نکات بردن آبروی کسی نیست، بلکه حق مردم است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: دولت باید فهم غلط خود از اقتصاد مقاومتی را اصلاح کند. نهادهای قانونی کشور باید در حوزه مسائل جدی عمل کنند. مگر می‌شود در جمهوری اسلامی پرونده کلانی در عالی ترین سطوح کشور فاسد باشد و بعد بگوییم به ما فشار آوردند؛ این مرگ جمهوری اسلامی است.

سلیمی در خاتمه گفت: خدا با جمهوری اسلامی عقد اخوت نبسته است. این نمی‌شود که در قالب نظام اسلامی اقدامات لیبرالی انجام دهیم، قطعا با سر به زمین خواهیم خورد. حال فرق ما با حکومت طاغوت چیست؟ اگر مسئولین به هزینه کردن از آبروی نظام عادت کنند، آینده خطرناکی در پیش روی کشورمان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان