۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۲۰۲۰۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۹ ساعت: ۳:۳۲ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در قزوین افتتاح شد

با حضور مسئولان کشوری و استانی نخستین مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در قزوین افتتاح شد.

مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، آیین افتتاح مرکز حفظ مجازی قرآن کریم اوقاف استان، شب گذشته(سه شنبه) با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دارالقرآن نورالثقلین قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: طرح مجازی حفظ قرآن کریم در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در راستای تربیت حافظان قرآن و انس بیشتر با این کتاب آسمانی برای نخستین بار اجرا می‌شود.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور افزود: بر همین اساس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز متعهد به تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم بود که خوشبختانه توانست در مدت تعیین شده بیش از سهیمه‌ مورد نظر، حافظ به جامعه اسلامی تحویل دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در استان نیازی اساسی و ضروری بود و در واقع اقدامی در راستای تسهیل حفظ قرآن کریم برای افرادی است که امکان حضور در کلاس‌های قرآنی را ندارند.
وی ادامه داد: تاکنون 100 نفر برای شرکت در این طرح قرآنی ثبت‌نام کرده‌اند این درحالی است که سهمیه تعیین شده برای استان در سال جاری 250 نفر است که بدون شک با اطلاع رسانی ‌و انتشار اخبار مربوط به راه‌اندازی این مرکز، شاهد استقبال بیش از سهیمه اعلام شده از سوی جامعه قرآنی خواهیم بود.
نوروزی میزان اعتبار صرف شده جهت راه‌اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن را 10 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این میزان هزینه برای تجهیز این مرکز به امکانات مورد نیاز نظیر راه اندازی سیستم سامانه‌ای، اتوماسیون و خط تلفن در دارالقرآن و همچنین آموزش لازم به افرادی که هدایت این مرکز را عهده‌دار خواهند شد، صرف شده است.
نوروزی با اشاره به جایگاه مطلوب استان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار کرد: امیدواریم با مجموعه اقدامات صورت گرفته در سال جاری نیز بتوانیم در بازه زمانی تعیین شده به ظرفیت مورد نظر برسیم.
نوروزی تصریح کرد: پتانسیل و قابلیت استان قزوین در حوزه فعالیت‌های قرآنی بسیار بالاست و امیدواریم با راه‌اندازی مرکز حفظ مجازی و حرکت در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت حافظان قرآن، گام‌های موثرتری در این عرصه برداشته و شاهد افزایش تعداد حافظان قرآن کریم در استان باشیم.
گفتنی است، علاقمندان جهت ثبت‌نام و شرکت در طرح حفظ مجازی قرآن کریم می‌توانند با شماره تلفن 98 -33373897 تماس حاصل نمایند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان