۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تجمع اعتراضی نسبت به عدم التزام مسئولان دانشگاه تهران به اجرای قوانین پوشش دانشجویان
کد خبر: ۲۰۲۰۱۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تجمع اعتراضی نسبت به عدم التزام مسئولان دانشگاه تهران به اجرای قوانین پوشش دانشجویان

جمعی از دانشجویان دختر انقلابی دانشگاه تهران عصر امروز در اعتراض به عدم التزام مسئولان این دانشگاه برای اجرای قوانین موجود در خصوص پوشش متعارف با محیط علمی دانشجویان تجمع کردند.

تجمع اعتراضی نسبت به عدم التزام مسئولان دانشگاه تهران به اجرای قوانین پوشش دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، جمعی از دختران دانشجوی انقلابی دانشگاه تهران عصر امروز در اعتراض به عدم التزام مسئولان این دانشگاه برای اجرای قوانین موجود در خصوص پوشش متعارف با محیط علمی و همچنین در اعتراض به نوع پوشش برخی از دانشجویان که متناسب با محیط علمی نیست، تجمع کردند.

معترضان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن شعارهایی مانند « پوشش یاید متعارف با محیط علمی باشد»، لزوم التزام عملی مسئولان دانشگاه برای اجرای قوانین پوشش دانشجویان» از مسئولان خواستند تا در رابطه با نوع پوشش در دانشگاه اقدامات لازم را انجام دهند و قوانین لازم را اجرا کنند.

گفتنی است دانشجویان معترض در این تجمع که در سکوت کامل برگزار شد با انتشار بیانیه‌ای خواسته‌های خود را اعلام کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: در أیام معنوی ماه مبارک رمضان و شهادت امیر آرمانهای دین، حضرت امیرالمؤمنین(ع)، ما به عنوان جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران و به نمایندگی از تعداد کثیری از دانشجویان دردمند و دغدغه‌دار، بدون وابستگی به نهادی خاص یا تشکلی مشخص، با احساس تکلیف و ارائه پیشنهاداتی درخصوص پوشش متناسب محیط علمی در این مکان حضور بهم رسانده‌ایم.

در ادامه تاکید شد: دانشگاه تهران مهمترین دانشگاه ایران از نظر علمی و دارای سابقه وزانت بالا در کشور است که به عنوان نماد آموزش عالی شناخته می‌شود. مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «برترین دانشگاه کشور، یعنی دانشگاه تهران؛» که در واقع باید گفت دانشگاه تهران، دانشگاه ایران است قطعا دانشگاه برتر کشور دارای ضوابط و قوانین مشخصی در تمامی ساختارهای خود و از جمله ضوابط پوشش محیط علمی است که اجرای این ضوابط طبق قوانین مصوب رسمی ( طرح پیشنهادی مصادیق پوشش پیوست آیین نامهی انضباطی دانشجویان مصوب 358 شورای عالی انقلاب فرهنگی) و نیز تعهدات پذیرفته شده توسط فرد فرد دانشجویان همانند سایر قوانین مصوب، برای نیل به پیشرفت فزاینده و حفظ جایگاه والای علمی دانشگاه تهران ضروری است. همچنان‌ که در تمامی دانشگاه‌های معتبر جهان هم قوانین پوششی وجود دارد که به صورت جدی از سوی مسئولین ذیربط اجرایی می‌شود.

در قسمت دیگری از بیانیه معترضان آمده است: محیط مقدس دانشگاه بایستی برای پویایی نسل جوان، آکنده از مشوقات فرهنگی و علمی باشد و عاری از تحریکات غیر... که البته این نسخه در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی هم پذیرفته شده است. این مهم وقتی محقق می‌شود که « اجرا» و «ضمانت اجرایی ضوابط پوشش» ازسوی مسئولین، امری همواره ثابت انگاشته شود.

در ادامه آمده است: در سال اقدام و عمل و به پیوست نامه‌نگاری‌ها، مطالبات قبلی و دامنه‌دار صرفا دانشجویی از سوی دانشجویان دغدغه‌مند، بدین وسیله از مسئولین محترم مذکور و یکایک مسئولیتهای مرتبط درخواست رسیدگی عاجل و بدون بروکراسی و مصلحت اندیشی و ملاحظه‌کاری اشخاص را در کسوت مجری ضوابط و قوانین دانشگاه تهران داریم.
این مطالبات کمافی السابق اما جدی‌تر از سوی این جمع پیگیری و دنبال خواهد شد.»

لازم به ذکر است قوانینی در رابطه با نوع پوشش دانشجویان در دانشگاه‌ها وجود دارد که متاسفانه برخی مسئولان برای اجرای این قانون تلاش نمی‌کنند و یا بی توجهی می‌کنند و اعتراض این دانشجویان نیز برای همین مساله است.

گفتنی است، محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران در هنگام ورود به ساختمان نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه، بدون توجه به معترضان از مقابل آنها گذشت اما با این حال دانشجویان بیانیه خود را به او رساندند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان