۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین نمونه عملی حقوق بشر آمریکایی است
کد خبر: ۲۰۱۸۳۰ نویسنده: حجت الاسلام قابل تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۸ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس دفتر شورای نگهبان قزوین:

سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین نمونه عملی حقوق بشر آمریکایی است

حجت الاسلام قابل با بیان اینکه سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین نمونه عملی حقوق بشر آمریکایی است، تصریح کرد: شیخ عیسی قاسم از رهبران مردم بحران و شاگردان شهید صدر است که با انقلاب اسلامی و تفکرات حضرت امام(ره) آشنایی کامل دارد.

سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین نمونه عملی حقوق بشر آمریکایی است
حجت الاسلام علی قابل، رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، درباره هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: یکی از اهداف آمریکا و رژیم‌های دست نشانده غربی‌ها از بین بردن یا خاموش کردن افراد صاحب نفوذ و دارای ایده در کشورهای اسلامی است.
وی در ادامه افزود: انسان‌های بصیری که توانایی آگاهی بخشی و بیداری مردم را برعهده دارند همیشه از سوی استکبار جهانی مورد هجمه قرار گرفته‌اند و هدف دشمنان ساکت کردن این افراد است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: مواردی چون دستگیری شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، شیخ یاسین که در فلسطین که ترور شد، سید عباس موسوی رهبر سابق حزب الله لبنان و اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان و امروز شیخ عیسی قاسم در بحرین مورد هجوم دشمنان اسلام قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین نمونه عملی حقوق بشر آمریکایی است، تصریح کرد: شیخ عیسی قاسم از رهبران مردم بحران و شاگردان شهید صدر است که با انقلاب اسلامی و تفکرات حضرت امام(ره) آشنایی کامل دارد.

عملکرد حکومت بحرین ظلم فاحش به رهبر برجسته شیعه است
این کارشناس سیاسی ادامه داد: این رهبر برجسته بحرین سال‌های متمادی در این کشور برای آگاهی بخشی جوانان درباره تفکرات کمونیستی فعالیت داشته است، پس از آنکه تفکر کمونیستی از هم پاشید این رهبر بحرین روی تفکر سرمایه داری و نفوذ آمریکا متمرکز شد.
وی اضافه کرد: بحرین منطقه‌ای حساس است و ناوگان پنجم آمریکا و پایگاه نظامی انگلیس در این کشور قرار دارد، بنابراین استکبار جهانی نمی‌تواند از این منطقه دست بردارد.
قابل یادآور شد: مردم بحرین سه سال است که اعتراضات خود را شروع کرده‌اند و حکومت آل خلیفه آنها را به خاک و خون کشیده است و شیخ سلمان، رهبر جمعیت الوفاق را مدت‌هاست زندانی کرده‌اند و هم اکنون نیز برای شیخ عیسی سلب تابعیت را اعلام کرده تا مردم پناهگاه فکری خود را از دست بدهند.
وی اعلام کرد: بحرین قریب به یک میلیون جمعیت دارد که 800 هزار نفر آن شیعه و 200 هزار نفر اهل سنت هستند که همه این اهل سنت با حکومت بحرین همراه نیستند.
امام جمعه موقت قزوین افزود: از سه سال گذشته این حکومت شروع به جذب نیروهای سلفی و وهابی از کشورهای دیگر کرد تا بافت جمعیتی بحرین را به نفع خود تغییر دهند.
وی تاکید کرد: مجامع اسلامی و سازمان‌های حقوق بشر باید از این عملکرد حکومت بحرین اعلام تنفر کرده و اعتراض خود را به این نقض حقوق بشر اعلام کنند زیرا این عملکرد یک توهین به حقوق انسانی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در پایان گفت: نسل در نسل خانواده شیخ عیسی در بحرین زندگی کرده‌اند و وی امام جمعه این کشور است و در حوزه‌های علمیه آن تحصیل کرده و این عملکرد آنها ظلم فاحش به این رهبر برجسته شیعه است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان