۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چرا ابن ملجم‌های قسی‌القلب فرق معاویه را نشکافتند؟
کد خبر: ۲۰۱۶۵۷ نویسنده: امیرعلی رضایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۷ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

چرا ابن ملجم‌های قسی‌القلب فرق معاویه را نشکافتند؟

علی(ع ) برای بقای حکومت حاضر نیست تن به پذیرش کابینه اعتدالی بدهد و خطاهای امثال زبیرها و طلحه‌ها را فراموش کند؛ پس کسی که خود نه می‌خورد و نه می‌خوراند باید فرقش شکافته شود.

چرا ابن ملجم‌های قسی‌القلب فرق معاویه را نشکافتند؟
صبح قزوین ؛____ امیر علی رضایی.

اندکی تعمیق و ژرف اندیشی در رویداهای تلخ حادث شده دردل تاریخ، انسان را به فکر وامی‌دارد که چرا باید فرق علی شکافته شود و یا چرا باید فرق معاویه از شمشیر ابن ملجم‌های تارک الفکر و احمق محفوظ و محصون بماند؟
چرا باید امام حسن مجتبی(ع) و چندین امام معصوم با سم به شهادت برسند و یا مانند امام حسین(ع) باید در بین هزاران شمشیر و نیزه گرفتار شود؟
در تاریخ معاصر نیز اینگونه است زیرا باید سر شیخ فضل الله‌ها بردار رود، مدرس‌ها قربانی شوند و خیابانی‌ها، اسدآبادی‌ها، بهشتی‌ها و رجایی‌ها در آتش جزغاله شوند تا صفحات ایثار تاریخ پر شود و آیندگان برای دفاع از راه و روش رهبران آرمانی خود دلیل و سند داشته باشند.
قاتلان این افراد ازاولین امام معصوم گرفته تا شهدای معاصر که قربانی ترور و خشونت شدند همگی عناصر دست چندم اجیر وعمله فریب خورده و بسیار ساده لوح بودند که دست بر شمشیر و نیزه و تفنگ بردند؛ زیرا انتفاع اصلی نصیب کسان دیگری می‌شد.
سودای حکومت اعتدالی خوارج، سودای زندگی پر زرق و برق بعد از امام حسن(ع) در خانه معاویه، سودای حکومت ری برای عمر سعد و کاسه لیسی آن برای شمر و در انقلاب ما هم سودای زرو زورسبب شد تا فرق علی شکافته شود.

چرا باید فقرعلی شکافته شود؟

فقط علی(ع ) خدا را شناخته است و می‌داند دست درازی به بیت المال چه سزای سنگینی دارد.
زیرا علی(ع ) برای دست اندازی به بیت المال ملاحضات قومی، طایفه‌ای، حزبی ندارد. فقط علی(ع) است که آتش بر دست عقیل تهیدست عایله‌وار می‌نهد! زیرا علی(ع ) برای بقای حکومت حاضر نیست تن به پذیرش کابینه اعتدالی بدهد و خطاهای امثال زبیرها و طلحه‌ها را فراموش کند. زیرا ایشان عدالت را برای روز واپسین قیامت می‌خواست، نه برای حکومت دو روزه بر مردم کوفه و مدینه که خودش می‌گوید این حکومت از آب گندیده دماغ بزهم پست‌تر است.
پس کسی که خود نه می‌خورد و نه می‌خوراند باید فرقش شکافته شود! این منطق ویژه خواران و صاحبان قصرها و دارندگان شرکت‌های چند ملیتی است!

چرا فرق معاویه شکافته نشد؟!

این موضوع هم به خوبی مشخص است، زیرا فرق شکافان برای چه فرق می‌شکافند؟ مگر نه برای این بود که دنیای آنها تامین شود؟ خوب معاویه همان کاری را می‌کرد که می‌خواستند!
این افراد نادان عناصر و عمله دست چندم صاحبان تفکر عمروعاصی بودند که در هزار توهای پیچ در پیچ سیاست زدگی در حال مذاکره و تقسیم غنائم بودند! این افراد برایشان فرقی نمی‌کرد که علی حکومت کند یا معاویه و اینها فقط به فکر سیر کردن شکم خود و کنیزان خود بودند و بس!
معاویه که با بیت المال در کابین زنان برخی افراد کاری نداشت! معاویه که از نان جو و دندان لق خبری نداشت. معاویه که مسئولیت سنگین خلیفه خدا بودن روی زمین را در خود احساس نمی‌کرد. پس چرا باید فرق آدمی مثل معاویه که طرفدار اسلام خصوصی‌سازی، رحمانی و سازشکار بود شکسته شود؟ او هم خود می‌خورد و هم می‌خورانید!
آدمی که هم بخورد و هم بخوراند سزایش مرگ در محراب مسجد و صحنه‌های لقاءالله‌ای نیست. آنها باید در بستر بیماری و یا با درد بیت المال خوری بمیرند تا عبرت تاریخ شوند که همین گونه شد.

روحانی و یک رویداد ناخوش مالی

در کشور ما اگر دست اندازی و تجاوز به بیت المال در هر دولت، خواه اصولگرا و خواه اصلاح طلب و یا میانه رو و معتدل صورت بگیرد، محکوم هست و مرتکبان این گونه خطاهای مالی علاوه بر اینکه باید پاسخگویی مردم در همین دنیا باشند، باید در مقابل حضرت امام خمینی( ره) و همه شهدای انقلاب و خدا خجالت بکشند؛ زیرا بر سر سفره‌ای نشسته‌اند که حاصل هزاران هزار شهید و مفقود و جانباز است.
این انقلاب به بهای کمی خریداری نشده است که امروز کسانی با بهای اندکی آن را مصادره به مطلوب کنند و یا بخواهند به بهای اندکی بفروشند.
افشای فیش‌های حقوقی صده‌ها میلیونی، پاداش‌های نجومی، تملک ده‌ها شرکت و ساختمان‌های میلیاردی در بالای شهر تهران یعنی همان شاه نشین‌های سابق؛ که این فضا با کدام معیار و اصول دین و اسلام علی(ع) همخوانی دارد؟
آیا حضرت علی(ع) هم برای رسیدگی به یک اجحاف دولتی و تضییع حقی، سندسازی جعلی می‌کرد یا بیان می‌داشت چون گذشتگان خوردند و بردند کسی کاری نکرده به ما مربوط نیست؟ و یا وظیفه ما نیست تا رسیدگی کنیم؟
جناب دکتر روحانی رسم مدیریت بر مردم اینگونه نیست؛ زیرا مردم زندگی امام مسلمین خود مانند خمینی بزرگ و خلف شایسته او را به دیده خود دیده‌اند و به اعتراف دوست و دشمن این بزرگواران اگر فریادی از نهان برآورده‌اند همان درد دین و پاسخگویی نزد خدا بوده و بس و همان دغدغه مولا علی(ع) را داشته و در زمان خود حتی نگذاشتند تا نزدیکان آنها بخواهند حق ویژه‌ای برای خود قائل شوند.
حفظ زی طلبگی در فرزندان رهبر معظم انقلاب ، وجود زیلوهای رنگ و رو رفته در حسینیه امام خمینی، حفظ سطح زندگی با افراد ضعیف جامعه از اصولی است که علی زمان ما ازمکتب امام همام حضرت علی(ع ) درس گرفته و برای اجرای حکم اسلامی و رسیدگی به تخلفات اصرار دارد.
پس بیاید در این آزمون تاریخی همت خود را مصروف داشته و با تشکیل ستاد مبارزه حقیقی با فساد نه «ستاد مجازی» این معضل ویژه خواری را در سیستم مالی و بانکی و بیمه‌ای را برای همیشه ریشه کن کنید.
دیگر زمان اینکه در مقابل انتشار ده‌ها فیش و تبعیض وبی‌عدالتی بایستید و با کمک رسانه‌های خود بخواهید توپ را به زمین دیگران پاس بدهید؛ گذشته است.
مگر رحیمی بخاطر تخلف سال 83 در زمان تصدی خود در دیوان محاسبات محاکمه و در حال تحمل کیفر خود نیست؟
امروز هم اگر سند روشن ومحکمی دارید، ارائه کنید و قوه قضاییه نظام اسلامی که حاصل خون صدها شهید جزغاله شده ترور است هم رسیدگی کند.
نکته آخر اینکه اگر با فریب و شانتاژهای دروغین بخواهید مردم را از حق خود منصرف کنید این مردم هستند که مطالبات بیشتری را هم در باب مالکیت‌های ملکی و صنعتی از دولتمردان مطالبه می‌کنند.
امروز مردم درخواست دارند با « تشکیل ستاد مردمی» همه اموال مسئولین از صدر تا ذیل مورد رسیدگی قرار بگیرد تا برخی از تنگی جایشان کنار سفره انقلاب که سفره حق، عدالت و آزادگی است را با سفر پلو اشتباه نگیرند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان