۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین «مدیریتِ تبلیغِ دین و فعالیت‌هایِ دینی» مهم‌ترین رسالت تبلیغات اسلامی
کد خبر: ۲۰۱۴۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۶ ساعت: ۱۴:۵۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مطرح کرد

«مدیریتِ تبلیغِ دین و فعالیت‌هایِ دینی» مهم‌ترین رسالت تبلیغات اسلامی

آیت الله عابدینی بیان کرد: در رسالتِ دینیِ سازمان تبلیغات اسلامی یک کاری که باید انجام شود، مدیریت تبلیغ دین و فعالیت‌های دینی» است.

«مدیریتِ تبلیغِ دین و فعالیت‌هایِ دینی» مهم‌ترین رسالت تبلیغات اسلامی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در دیدار جمعی از مدیران تبلیغات اسلامی استان قزوین که به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تفاوت مشخصی با نظام‌های آموزشی، مانند حوزوی و دانشگاهی دارد، هرچند برخی از کارهایی که به شما موکول شده در رشته‌های درسیِ دانشگاهیان و حوزویان نیز ممکن است وجود داشته باشد.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی نه تنها برای قشر دانشجو، بلکه برای سایر آحاد مردم نیز آموزش‌های دینی را برگزار می‌کند اما تفاوت اساسی و جدی‌تری بین تبلیغات اسلامی با دانشگاه‌ها و حوزه‌ها وجود دارد و آن «توجه به وظایف و رسالتِ دینیِ» سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی بیان کرد: در رسالتِ دینیِ سازمان تبلیغات اسلامی یک کاری که باید انجام شود، «مدیریت تبلیغ دین و فعالیت‌های دینی» است؛ یعنی اگر سازمان تبلیغات را در رسالت مبلغان دینی خلاصه کنیم، تعبیر دقیق و درستی نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: «مدیریت تبلیغ دین و فعالیت‌های دینی» به معنای ساماندهی کردن ظرفیت‌ها و استفاده از حوزویان و تأثیرگذارانِ فضاهایِ دینی است.
عابدینی یادآور شد: آن‌هایی که در فضاهای دینی دغدغه‌مندتر هستند، یقیناً موفق‌تر خواهند بود؛ افراد دغدغه‌مند دلشان نمی‌خواهد هیچ انسانی نسبت به مسائل دینی و ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت باشد و با همه وجود برای ترویج شعائر الهی تلاش می‌کند.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر اینکه مدیریت زمانی واقعی و اثرگذار می‌شود که در این حوزه دغدغه‌مند باشیم، اضافه کرد: همکاران شما آن‌هایی هستند که مانند شما دغدغه دارند؛ همکاران شما آن‌هایی نیستند که به واسطه شاغل بودنشان با شما همراه شده‌اند.
وی افزود: آن‌هایی که مانند شما می‌سوزند و انگیزه دارند و علاوه بر این‌که در سازمان تبلیغات اسلامی شاغل و کارمند نیستند، نسبت به ترویج مبانی دینی و الهی بی‌تفاوت نیستند، همکاران واقعی شما هستند.

اگر در چارچوب شغلی وارد کارِ تبلیغ شویم، تعظیم شعائرالله برایمان معنا پیدا نمی‌کند
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که اگر سازمان تبلیغات اسلامی رنگ شغل و ساعت کاری به خود بگیرد آن‌گونه که باید، اثرگذار نخواهد بود، اظهار کرد: تعظیم شعائرالله از اصلی‌ترین وظایف تبلیغات اسلامی است و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کارشان را زمانی پایان می‌دهند که فعالیتی که شروع کرده‌اند تمام شده باشد، نه ساعت کاری و اداری.
عابدینی تصریح کرد: کسانی که در سازمان تبلیغات اسلامی و تبلیغ فعالیت می‌کنند باید جلوگیری از اشاعه بدی‌ها را یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های خود بدانند و ترویج هیچ بدی را در جامعه برنتابند.
وی بر اتحاد و انسجام بیشتر میان نهادهای دینی و مذهبی تأکید کرد و گفت: نباید مراکز و نهادهای دینی نسبت به هجمه‌هایی که علیه سایر نهادهای دینی صورت می‌گیرد بی‌تفاوت باشند، اگر بی‌تفاوت نباشند، خداوند عزتی به آن‌ها می‌دهد که هیچ‌گاه شکست نخواهند خورد.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید ولایت مداری بیش از پیش در نهادهای مختلف دیده شود، خاطرنشان کرد: اگر امروز کشورهایی نظیر عراق توانسته در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند، به برکت ولایت‌فقیه بوده و این موضوع را دوست و دشمن می‌دانند و بر آن اذعان می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خداوند نیز به موضوع ولایتمداری اهمیت بسیار زیادی داده و فرموده است" ای پیامبر اگر وظیفه اصلی خود را انجام ندهی حتی تو که پیغمبری کاری انجام نداده‌ای و این مهم نشان می‌دهد که بحث رهبری و امامت دینی که همه عبادات با آن معنا پیدا می‌کند، باید با جدیت تقویت شود."
حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های انجام شده در سال گذشته را ارائه کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان