۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ماجرای کنار گذاشتن امیرعبداللهیان از معاونت وزارت خارجه
کد خبر: ۲۰۱۴۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۶ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

کریمی قدوسی اعلام کرد؛

ماجرای کنار گذاشتن امیرعبداللهیان از معاونت وزارت خارجه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جزئیاتی از موضوع کنار گذاشتن حسین امیرعبداللهیان از معاونت عربی و آفریقای وزارت خارجه را تشریح کرد.

ماجرای کنار گذاشتن امیرعبداللهیان از معاونت وزارت خارجه
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، با اشاره به کنار گذاشته شدن حسین امیرعبداللهیان از معاونت عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، اظهار داشت: یکی از تغییراتی که جنبه سیاسی آن بر جنبه مدیریتی و فنی مسئله می‌چربد، جابجایی آقای امیرعبداللهیان بوده است.

وی افزود: بر اساس اخباری که ما داریم، جریانی در وزارت امور خارجه که به امین‌زاده و صدر (معاونان وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات) متصل هستند، این قضیه را پیگیری کرده‌اند و خود رئیس‌جمهور نیز بر این جابجایی تأکید داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اقدامی که وزیر امور خارجه انجام داد، دقیقاً برخلاف اصول مقابله با جنگ نرم و جنگ سختی است که دشمن می‌خواهد بر ما تحمیل کند.

کریمی قدوسی گفت: یک فرمانده موفق دیپلماسی در وسط میدان مقاومت را در اوج بحران تغییر می‌دهند؛ در حالی که از مراجع مختلف به آقای ظریف تذکر داده شده بود که این کار انجام نشود اما متأسفانه این کار صورت گرفت.

گفتنی است علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اعلام ناخرسندی کمیسیون امنیت ملی از برکنار امیرعبداللهیان گفت: ما هم از اینکه نیروی کارآمدی مانند دکتر امیر عبداللهیان در این مسئولیت حضور ندارد، در کمیسیون امنیت ملی به هیچ وجه خرسند نیستیم، اما سیاست های جمهوری اسلامی در عرصه منطقه به ویژه در حمایت از مقاومت به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/1404

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان