۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تشکیل واحد رصد فضای مجازی در استان
کد خبر: ۲۰۱۴۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۶ ساعت: ۱۲:۱۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خبرداد:

تشکیل واحد رصد فضای مجازی در استان

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی بیان کرد: واحد رصد فضای مجازی در دستگاه قضایی استان قزوین تشکیل شد زیرا در جامعه کنونی مشکلات و بزهکاری‌ها به این سمت شیب پیدا کرده است.

تشکیل واحد رصد فضای مجازی در استان
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به راه‌اندازی واحد رصد فضای مجازی در استان اظهار کرد: امروزه با معضلی با عنوان فضای مجازی و سایبری مواجه هستیم و به ویژه نسل جوان به لحاظ فرهنگی و اجتماعی در معرض خطر و سقوط قرار دارند.
تشکیل واحد رصد فضای مجازی در استان
وی افزود: بر این اساس واحد رصد فضای مجازی در دستگاه قضایی استان قزوین تشکیل شد زیرا در جامعه کنونی مشکلات و بزهکاری‌ها به این سمت شیب پیدا کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ‌هزار گروه که بر ضد‌ امنیت ملی و فضاهای اجتماعی فعالیت می‌کردند، شناسایی شدند که این گروه‌ها بعضأ در موضوعات اجتماعی، اخلاقی و انتخاباتی و سیاسی فعالیت داشتند که لازم بود مورد رصد قرار گیرند.
وی در خصوص استفاده از عکس‌های نامناسب در پروفایل‌ بعضی اشخاص بیان کرد: متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود تصاویری از دودمان پلید رژیم پهلوی در پروفایل‌ها استفاده می‌شود که این حرکت زیبنده نظام نیست و با آن برخورد می‌کنیم.
صادقی‌نیارکی تصریح کرد: انتظار می‌رود کاربران شبکه مجازی قوانین و مقررات و اصول اخلاقی را رعایت کنند و چنانچه در این حوزه اقداماتی خلاف قانون و شرع انجام شود با واکنش سریع دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.
کاهش 17درصدی وقوع سرقت در سال گذشته
وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: طی سال گذشته در برخی موارد با کاهش وقوع جرم مواجه بودیم به طور مثال سرقت 17 درصد، آدم‌ربایی 50 درصد و قتل پنج درصد کاهش داشتند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه عنوان کرد: بيشترين جرائم در سال گذشته به ترتيب سرقت مستوجب تعزير، توهين به اشخاص، ضرب و جرح عمدي، ايراد صدمه، تهديد، كلاهبرداري، مواد مخدر، خيانت در امانت و مزاحمت تلفني بوده است.
وی با بیان اینکه امکانات دستگاه قضایی متناسب با مأموریت‌ها نیست، افزود: با توجه به تکثر پرونده‌های قوه قضائیه، در کل کشور امکانات و نیروی انسانی در حوزه اداری و قضایی متناسب با مأموریت‌هایی که بر عهده دارند، نیست به طوری‌که در برخی رسته‌ها در استان قزوین تا 40 درصد پست‌ها خالی بوده و در حوزه کیفری نیز درصد قابل توجهی از پست‌های قضایی خالی است.
میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه دادسرایی قزوین 49 روز است
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: سالانه 800 قاضی به بدنه دستگاه قضایی کشور افزوده می‌شود، از سوی دیگر هر ساله 300 تا 400 قاضی بازنشسته می‌شوند بنابراین نیاز اصلی دستگاه قضایی برطرف نمی‌شود.
وی با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه دادسرایی قزوین 49 روز است، عنوان کرد: با اطاله دادرسی در حوزه دادسرایی روبرو نیستیم البته ممکن است که در مواردی خاص همچون روند رسیدگی‌ به پرونده قتلی به دلیل شناسایی یا دستگیر نشدن قاتل، رسیدگی به پرونده ماهها و یا سال‌ها به طول انجامد.
صادقی‌نیارکی تصریح کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای قزوین از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و کاملا متعارف است.
با برگزاری کنسرت‌ مبتذل مخالفیم
وی با اشاره به برگزاری کنسرت‌ها در استان قزوین بیان کرد: بارها اراده دستگاه قضايي در خصوص برگزاري كنسرت اعلام شده است، ما با برگزاری کنسرت‌ در استان مخالف نیستیم بلکه با هنجارشکنی، فساد و ابتذال مخالفیم و درواقع زماني با برگزاری كنسرت مخالفيم كه بستر گناه را برای جوانان این مرز و بوم فراهم كند.
این مسئول ادامه داد: وقتي مجوز برگزاري كنسرتي داده مي‌شود از متوليان مي‌خواهيم درباره برگزاري سالم كنسرت به دور از گناه و مسائل غيرفرهنگي مسئوليت را بپذيرند اما هیچ مجموعه‌ای عهده دار این مسئوليت نيست و نمی‌تواند کارآمدی خود را در حوزه جلوگیری از ابتذال در برگزاری کنسرت‌ها نشان دهد که در این صورت بهتر است برگزار نشود.
وی خاطرنشان کرد: در چند کنسرت اخیر که در استان قزوین برگزار شد برنامه‌های نبود که نیاز جوانان استان قزوین را در زمینه موسیقی برطرف کند بلکه مبتلا به فساد و گناه شدند، لذا از همه به ویژه رسانه‌ها انتظار می‌رود به سالم‌سازی و شادی جامعه سالم کمک کنند.
بیش از 51 هزار پرونده وارده به دادسراهای قزوین مختومه شد
صادقی‌نیارکی با اشاره به مجموع پرونده‌های وارده به دادسراهای استان قزوین نیز عنوان کرد: طی سال گذشته 52 هزار و 861 پرونده وارد دادسراهای استان شد که نسبت به سال 93، از رشد 6 درصدی برخوردار بود.
وی در پایان گفت: از این تعداد 51 هزار و 885 پرونده مختومه و حکم 21 هزار و 753 پرونده در اجراي احكام نهايي شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان