۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پسرم در دومیدانی معلولان صاحب رکورد جهانی است/ مسئولان استان از ورزشکاران معلول حمایت نمی‌کنند
کد خبر: ۲۰۱۳۸۲ نویسنده: رضا حیدری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۶ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مادر ورزشکار معلول و قهرمان آسیا در مصاحبه با صبح قزوین:

پسرم در دومیدانی معلولان صاحب رکورد جهانی است/ مسئولان استان از ورزشکاران معلول حمایت نمی‌کنند

خانم حیدری گفت: پسرم در دوی ۲۰۰ متر مهارت بالایی دارد و در مسابقات دومیدانی که در شهر مشهد برگزار شد توانست رکورد جهانی را از آن خود کند.

پسرم در دومیدانی معلولان صاحب رکورد جهانی است/ مسئولان استان از ورزشکاران معلول حمایت نمی‌کنند
 به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ، معلولیت در دست، پا، نابینایی، ناشنوایی یا عقب ماندگی ذهنی می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند. اما بسیاری از ما تاکنون این جمله را شنیده‌ایم که معلولیت محدودیت نیست و بسیاری از معلولین نیز توانسته اند این واقعیت را به اثبات برسانند.
رضا حیدری جوان  22 ساله قزوینی است که در کودکی به دلیل بیماری زردی از ناحیه تکلمی و حرکتی دچار معلولیت شده است و با کمک فیزیوتراپی و کار درمانی توانسته بر این معلولیت تا حدودی غلبه کند. وی یکی از قهرمانان و ورزشکاران استان است که در طول سال‌های گذشته توانسته 6 طلا یک نقره و یک برنز در سطح کشوری و یک طلا آسیایی کسب نماید. 
به دلیل ناتوانی این ورزشکار در گفتار با مادر وی گفت‌و گو کردیم که در ادامه می‌خوانیم:
خانم حیدری با اشاره به شروع فعالیت ورزشی این ورزشکار اظهار می‌کند: سال 88 برای ادامه تحصیلات همسرم به استان گیلان مهاجرت کردیم در آنجا مربیان و معلمان رضا که از مربیان تیم ملی بودند، استعداد او را در ورزش‌های دو میدانی و فوتبال شناسایی کردند بعد از برگشت به قزوین رضا رشته دو میدانی را انتخاب کرد و هم اکنون 4 سال است که در این رشته فعالیت می‌کند.               
وی می‌گوید: رضا در کلاس تی 36 فعالیت می‌کند او در مسابقات استعداد‌یابی دو 400 متر که در شهر مشهد مقدس برگزار شد موفق به کسب مدال طلا کشوری شد و همچنین در دو 100 متر در تهران مقام دوم کشوری و در دو 400 متر مدال طلا کسب کرد.
مادر این ورزشکار در ادامه اضافه می‌کند: رضا در دو 200 متر مهارت بالایی دارد است، در مسابقاتی دو میدانی که در شهر مشهد برگزار شد توانست رکورد جهانی را بزند، 66/26صدم ثانیه رکود جهانی است که رضا در 33/26 صدم ثانیه زد و همچنین در رشته پرش طول نیز در کلاس تی 36 مقام اول را کسب کرد که با این رکورد در پارالمپیک ششم رنکینگ جهان شد.

وی در ادامه اضافه می‌کند: رضا در رشته فوتبال هم مهارت بالایی دارد و در مسابقات لیگ دست دو که در استان برگزار شد با مربی‌گری آقای مقدسی موفق به کسب مقام دوم کشوری شدند، دو طلا و یک نقره نیز در فوتبال هفت نفر بدست آورده است.
مادر این ورزشکار وی در ادامه با بیان مشکلات بی‌شمار ورزشکاران بیان می‌کند: متاسفانه به دلیل بودجه کم فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی، ورزشکاران و خانواده‌های آن‌ها برای تامین هزینه شرکت ورزشکاران در مسابقات بین المللی با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
خانم حیدری در ادامه اضافه می‌کند: رضا برای شرکت در مسابقات کشور امارات باید 5 میلیون تومان هزینه می‌کرد که فدراسیون جانبازان و معلولین فقط یک میلیون از این هزینه را تقبل کرد و بقیه هزینه توسط خودمان تهیه شد، زمان اعزام هم مبلغ 5 میلیون تومان دیگر گفتند به عنوان ضمانت واریز کنیم که واقعا تهیه این هزینه برای خانواده‌ها بسیار سنگین است.
وی  با بیان اینکه مسئولان از ورزشکاران به خصوص ورزشکاران معلول حمایت نمی‌کنند، عنوان می‌کند:  بالا بودن هزینه‌های شرکت در مسابقات و عدم توجه و حمایت مسئولان سبب افت شدید ورزشکاران می‌شود.
مادر این ورزشکار می‌گوید: در مسابقات دو میدانی که در کشور امارات برگزار شد در رشته دو 100 متر رضا به دلیل عدم آشنایی با مسابقات جهانی حذف شد در حالی که رقیب قدرتمند رضا در همه مسابقات و همچنین این مسابقه با مربی خود در این دوره شرکت کرده بود که مقام اول را کسب کرد.
وی اضافه می‌کند: اگر فدراسیون هزینه اعزام مربی رضا را متقبل می‌شد و ایشان رضا را در این مسابقات  همراهی می‌کرد صددرصد موفق به کسب مقام می‌شد؛ اما به دلیل هزینه بالا ما نیز نتوانستیم این شرایط را فراهم کنیم و رضا از مسابقات پارالمپیک جا ماند.
خانم حیدری با اشاره به عوامل موفقیت‌های رضا ابراز می‌کند: کمک‌های بی دریغ خانواده و همچنین حمایت‌های مالی مسئولین از جمله آقای مشهدی آقایی و موسوی که هزینه بعضی از مسابقات رضا را متقبل شدند، مسیر موفقیت‌های رضا را تا حدودی هموار کرد.
وی در ادامه با اشاره به تشویق‌ها و حمایت‌های مربیان رضا اضافه می‌کند: آقای مقدسی و آقای گلشانی کمک‌ها و حمایت‌های بسیاری از رضا انجام دادند و رضا موفقیت‌های خود را مدیون این مربیان می‌داند.
مادر این ورزشکار با اشاره به مسابقات پیش رو اعلام می‌کند: رضا برای مسابقات آسیایی انتخاب شده است و مرداد ماه مسابقات کشوری دو میدانی برای مسابقه اندونزی 2018 برگزار می‌شود که به طور یقین با توانایی‌ها و مهارت‌های بالای رضا در این مسابقات موفق به کسب مقام برتر خواهد شد.

خانم حیدری در پایان با اشاره به برنامه آینده این ورزشکار می‌گوید: پیشرفت ورزشی و کسب عناوین برتر جهانی از برنامه‌های رضا است که امیدواریم با حمایت‌های مسئولین و مربیان به این مهم دست یابد. 
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان