۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قوانین دست‌وپاگیر و مدیران تنگ نظر عامل مسکوت ماندن برخی از طرح‌ها
کد خبر: ۲۰۱۳۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۶ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین مطرح کرد

قوانین دست‌وپاگیر و مدیران تنگ نظر عامل مسکوت ماندن برخی از طرح‌ها

فریدون همتی بیان کرد: متاسفانه نگاه انقباضی و کوتاه مدت، قوانین و مقرارات دست و پاگیر و مدیران تنگ نظر در برخی دستگاه‌ها موجب شده بعضی از طرح‌ها طی سال‌های اخیر مسکوت مانده که این مهم در نهایت به ضرر استان تمام می‌شود.

قوانین دست‌وپاگیر و مدیران تنگ نظر عامل مسکوت ماندن برخی از طرح‌ها
به گزارش خبرنگار اقتصادی  صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین، در سومین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که عصر روز گذشته در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: حضور تولیدکنندگان استان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی باید تقویت شده و برنامه صادرکنندگان نیز برای حضور مستقل در نمایشگاه‌های بین المللی مورد بررسی قرار گیرد.
وی با تاکید بر برگزاری نشست مدیران دستگاه‌ها با اتاق صنعت استان به صورت هفتگی جهت رفع برخی مشکلات، یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع رسیدن صادرات استان به مرز یک میلیارد دلار در سال، صادرکنندگان به صورت آنلاین مشکلات خود را به مدیران گزارش دهند.
این مسئول در ادامه با اشاره به تهیه لیست آن دسته از واحدهای تولیدی که مواد اولیه خود را از خارج تامین می کنند، افزود: در صورت امکان پذیر بودن تهیه این مواد از داخل، از خروج ارز در این زمینه نیز باید جلوگیری به عمل آید.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازار روسیه، گفت: براساس مذاکره‌های به عمل آمده برای حضور صادر کنندگان استان در بازار این کشور اعلام آمادگی شده بود اما طرف مقابل بیشتر به داد و ستد با یک هلدینگ و یا شرکت معتبر بزرگ تمایل دارد.
وی اضافه کرد: طرف روسی اظهار داشته که متاسفانه صادرکنندگان ایرانی یکدیگر را تخریب کرده و با معرفی نامناسب اقلام صادراتی در بازار این کشور، زمینه عدم اطمینان به محصولات ایرانی را فراهم می آورند.
استاندار قزوین افزود: برای جلوگیری از چنین روش‌هایی و نیز نظارت بر قیمت، کیفیت و پایداری کالاها پیشنهاد ایجاد یک شرکت و هلدینگ معتبر در استان جهت صادرات کالا به کشور روسیه شده است.
همتی یادآورشد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استان موضوع تشکیل این شرکت را در دستور کار خود قرار دهند.
استاندار قزوین در پایان گفت: متاسفانه نگاه انقباضی و کوتاه مدت، قوانین و مقرارات دست و پاگیر و مدیران تنگ نظر در برخی دستگاه‌ها موجب شده بعضی از طرح‌ها طی سال‌های اخیر مسکوت مانده که این مهم در نهایت به ضرر استان تمام می‌شود.

کاهش 2ونیم درصدی صادرات طی سه ماه نخست ابتدایی سال

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز در این نشست گفت: در سه ماه نخست امسال 83 میلیون دلار کالا از گمرک استان به کشورهای خارجی صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.5 درصد کاهش داشته اما از نظر ارزشی با رشد 9 درصدی روبرو بوده است.
در ادامه این جلسه موضوع تاسیس پایانه عام کشاورزی در استان مطرح و مقرر شد نهایت مساعدت دولت برای راه اندازی این پایانه ظرف 10 روز آینده با مشارکت بخش خصوصی اعمال شود.
در این نشست همچنین نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، صنعت، معدن و تجارت و شرکت های صنعت آبیار پلاست، کوشا صنعت، شرکت آپادانا سرام و دارویی رازی مشکلات و موانع موجود بر سر راه افزایش صادارت کالاهای خود را با استاندار مطرح کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان