۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دسترسى آمريكايي‌ها به اطلاعات بانكى ايران
کد خبر: ۲۰۱۱۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۵ ساعت: ۱۷:۴۶ ↗ لینک کوتاه

پشت پرده دیپلماسی روحانی؛

دسترسى آمريكايي‌ها به اطلاعات بانكى ايران

در حالى كه مردم در تب و تاب شب‌هاى قدرند و روى باخت تيم ملى واليبال از برزيل مانور داده مى‌شود، دستگاه ديپلماسى روحانى، در پشت درهاى بسته و در خفا، توافقنامه‌اى را با آمريكا نهايى مى‌كند كه نتيجه آن عقب‌نشيني از مرزهاى استراتژيك ايران از سواحل مديترانه در غرب آسيا و شمال آفريقا و جنوب خليج فارس و حتا آمريكاى جنوبى تا مرزهاى ملى است.

دسترسى آمريكايي‌ها به اطلاعات بانكى ايران
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،سهيل كريمى روزنامه نگار و مستندساز در يادداشتى نوشت:

در حالى كه مردم در تب و تاب شب هاى قدرند و دست هايى خبر كشته شدن مظلومانه ى سربازان وظيفه را درشت كرده و داغ نگه مى دارند و روى باخت تيم ملى واليبال از برزيل مانور داده مى شود و تحليل ها حول محور لنگ ماندن اتحاديه ى اروپا از جدايى بريتانياست و از طرفى بيانيه اى غير متعارف و شخصى و در عين حال مشكوك در خصوص مقاومت اسلامى بحرين صادر مى شود كه سرتيتر خبرها را به خود مشغول كند، دست گاه ديپلماسى دولت روحانى، در پشت درهاى بسته و در خفا، توافق نامه اى را با آمريكايى ها نهايى مى كند كه نتيجه ى آن عقب نشينى از مرزهاى استراتژيك جمهورى اسلامى از سواحل مديترانه در غرب آسيا و شمال آفريقا و جنوب خليج فارس و حتا آمريكاى جنوبى تا مرزهاى ملى است.

اين توافق كه صد چندان تحقيرآميزتر از معاهدات گلستان و تركمن چاى است، اصول اعتقادى و وجودى جمهورى اسلامى را نشانه رفته و اجراى رسمى شعار فتنه گرانه ى "نه غزه، نه لبنان" مى باشد با اسانس قبولى عقب نشينى از شامات (لبنان، سوريه، فلسطين) و رضايت به خواست تركيه و عربستان و دنياى غرب، به انتخابات در سوريه منهاى رييس جمهور قانونى آن كشور يعنى بشار اسد.

در اين توافق نامه كه على رغم هُشدار مؤكد "حضرت آقا" مبنى بر مذاكره فقط در خصوص مسائل هسته اى و مسخره بودن اصطلاحاتى مثل برجام دو و سه، بانك مركزى ايران با بهانه ى توافق مالى با آمريكا، اقدام به اجراى دستورالعمل به اصطلاح مبارزه با پول شويى مورد نظر كارگروه موسوم به اقدام مالى مبارزه با تروريسم خواهد نمود. اين كارگروه هم كه با شعار مبارزه با تروريسم، بيش تر جبهه هاى مقاومت اسلامى منطقه را نشانه گرفته، براى يك سال موقتاً اسم ايران را در فهرست تأمين مالى كننده گان تروريسم نگه مى دارد ولي عليه ما، نامه نگارى نمى كند تا دولت بتواند در حدى با بانك هاى بين المللى كار كند. پس از يك سال اگر اين كارگروه تا حد كافى از ايران راضى بوده باشد ممكن است اقدامات بعدى را انجام دهد. و اين يعنى در حالت خوف و رجاء نگاه داشتن، تا زمانى كه نتيجه ى انتخابات رياست جمهورى ٩٦ مشخص گردد.

منابع آگاه مى گويند دولت با دادن اين امتياز بسيار بزرگ، ممكن است آمربكايى ها را راضى كند تا نُه ميليارد دلار از پول هاى خودمان را كه بنا بود در برجام آزاد كنند (ولى نكردند) را به ما پس دهند. و در عوض جبهه اى را كه ٣٨ سال در صدد فتح آن بودند را بدون كوچك ترين مقاومتى تحويل شان دهيم. قطع كمك به محور مقاومت، به فراموشى سپردن آرمان فلسطين و دست آخر رضايت به شكست مقاومت اسلامى و رزمنده گان ش از عراق و يمن و بحرين و پاكستان و افغانستان تا تركيه و سوريه و لبنان و فلسطين و ديگر نقاط عالم كه چشم اميد به جمهورى اسلامى داشتند!

يك كارشناس مالى در همين رابطه طى يادداشتى نوشت: چون واژه گان اين برجام (توافق) كاملاً فنى است و درباره  ى مفاهيم و نُرم هاى مالى است، براي هيچ كس مهم نيست چه اتفاقى افتاده. و چون تعهدات ما درباره ى كلمه ى پول شويى است، همه فكر مى كنند چه كار خوبى كرديم! در عمل ما امكان وسيعى براى دسترسى به اطلاعات بانكى خود را به آمريكايى ها تقديم خواهيم كرد. و دست آخر نظام مالى ايران تراكنشى نخواهد كرد كه مورد رضايت آمريكايى ها نباشد.

گفته مى شود جزيئات اين برجام روز گذشته در بيانيه ى كارگروه اقدام مشترك، خيلى شفاف آورده شده اما در داخل اصلاً كسى خبر ندارد. اين در حالى است كه  مجموعاً آن چه تقديم كرديم به مراتب حيثيتى تر از تعطيلى كل مراكز هسته اى است. تا جايى كه حتا "سيدحسن نصرالله" نيز براى تحريك غيرت دولت مردان ايرانى، در سخن رانى روز جمعه ى خود كه ساعاتى پيش ايراد شد، بدون پرده پوشى و ضمن تأكيد بر وابسته گى حزب الله به جمهورى اسلامى، اعلام كرد كه همه ى مايحتاج حزب الله از خورد و خوراك و سلاح و موشك، از طرف ايران تأمين مى شود.

بر كسى پوشيده نيست هدف دنياى غرب از به ثمر رساندن اين توافق، در وهله ى اول محدود كردن جمهورى اسلامى به مرزهاى خود و در مراحل بعد، عملياتى كردن طرح موسوم به "خاورميانه ى جديد" كاندوليزا رايس، وزيرخارجه ى پيشين آمريكاست كه در انتها، ايران نيز مانند بقيه ى كشورهاى منطقه، تكه تكه شده و به حكومت هاى كوچك و بى خاصيت و قابل كنترل تبديل شود تا التهاب ناامنى اسراييل يا به قول خودشان "قوم برگزيده ى خدا" فروكش كند.

و باز گفتنى است با اجراى اين توافق، دشمن سنگر اصلى مبارزه با استكبار را فتح خواهد كرد تا به هدف نهايى خود كه حذف اسلاميت از جمهورى اسلامى است برسد. پس از آن دولت نيز مى تواند با طيب خاطر، شعائر آرمانى را از پرچم ما حذف كرده و به خواست ملى گراها در بازگشت شير و خورشيد به پرچم ايران رضايت دهد، البته اگر ايرانى براى شان مانده باشد!

انتهای پیام/1404

منبع: نسيم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان