۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۹۷ درصد مردم از حمل و نقل جاده‌ای و ریلی استفاده می‌کنند/خرید هواپیماهای تشریفاتی با عدالت سازگار نیست
کد خبر: ۲۰۱۱۱۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

۹۷ درصد مردم از حمل و نقل جاده‌ای و ریلی استفاده می‌کنند/خرید هواپیماهای تشریفاتی با عدالت سازگار نیست

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ضمن انتقاد از رویکرد دولت در خرید هواپیمای تشریفاتی، گفت: چنین رویکردی از روحیه اشرافی‌گری و سرمایه‌داری نشأت می‌گیرد که با عدالت اجتماعی و اسلامی نیز سازگاری ندارد.

۹۷ درصد مردم از حمل و نقل جاده‌ای و ریلی استفاده می‌کنند/خرید هواپیماهای تشریفاتی با عدالت سازگار نیست

عبدالحمید نقره‌کار عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، ضمن عرض تسلیت بابت جان باختن جمعی از سربازان نیروی زمینی ارتش در حادثه جاده‌ای اظهار داشت: در این بین آنچه برای پرداختن به آن مهم است،‌بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای است تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی افزود: ما مشاهده می‌کنیم که دیدارها با هیأت‌های خارجی زیاد است، قراردادهایی هم نوشته می‌شود،‌اما به آن عمل نمی‌شود، البته همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ باید در این موارد اولویت‌ها در نظر گرفته شود.

این استاد دانشگاه با ابراز تأسف از اینکه بعضی مسئولان همه ایده‌آلشان غرب است، گفت: در برخی مسئولان این ویژگی وجود دارد که سعی می‌کنند همه چیزشان را از غرب تأمین کنند و همه مسائل را از دید طبقه اجتماعی خود ببینند.

نقره‌کار در ادامه گفت: برای مثال مسکن مهر را مزخرف خواندند، در حالی که همین طرح بسیاری از مردم را خانه‌دار کرد، در قبال مسکن مهر، طرح مسکن اجتماعی را به وجود آوردند که نوعی رانت‌خواری برای طبقات ویژه به وجود‌ آورد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت پیرامون رویکرد دولت در خرید هواپیمای تشریفاتی گفت: گویی به یکباره برای آقایان توهماتی پیش آمد که بروند با فرانسه و دیگر کشورها قرارداد خرید هواپیما ببندند، این در حالی است که 3 درصد مردم از حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند و 97 درصد آن از حمل و نقل جاده‌ای و ریلی استفاده می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس وزارت مربوطه باید سرمایه‌گذاری را در راستای تقویت حمل‌ و نقل جاده‌ای انجام دهد. در حقیقت توسعه حمل‌ و نقل جاده‌ای و ریلی امری لازم است و باید در اولویت کاری قرار گیرد.

این استاد دانشگاه در پایان با بیان اینکه خرید هواپیماها تشریفاتی در شرایط امروز کشور، امری غیرلازم است، گفت: متأسفانه رویکرد خرید هواپیما از روحیه اشرافی‌گری و سرمایه‌داری آقایان نشأت می‌گیرد که با عدالت اجتماعی و اسلامی سازگار نیست.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان