۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نگرانی رهبری درباره کاهش رشد علمی باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود
کد خبر: ۲۰۱۱۱۰ نویسنده: طاهره عظیمیان تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۵ ساعت: ۱۴:۶ ↗ لینک کوتاه

مدرس دانشگاه:

نگرانی رهبری درباره کاهش رشد علمی باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود

طاهره عظیمیان بیان کرد: رشد علمی در کشور وجود دارد اما سرعت و شتاب این رشد در ایران کاهش یافته است، این نگرانی رهبری باید به یک دغدغه عمومی بین مسئولان دانشگاه‌ها تبدیل شود.

نگرانی رهبری درباره کاهش رشد علمی باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود
طاهره عظیمیان، مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ، درباره دیدار اخیر رهبری با اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب روی انسان شناسی به عنوان عامل پرورش نیروی متعهد برای آینده کشور است که باید به طور جدی مورد توجه اساتید قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه نکته مهم در انسان شناسی موضوع اخلاق است، بیان کرد: اخلاق جزو اهداف رسالت است و موقعیت و پیشرفت و عزت کشور در گرو رشد اخلاقی و علمی دانشگاه‌هاست که این موضوع کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
این مدرس دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه‌ها محل تبادل علم است اما این علم برای تاثیرگذاری نیازمند مزین بودن به اخلاق است، انسان شناسی در دانشگاه از لوازم اصلی پیشرفت است که شاید به خوبی در بین اساتید و دانشجویان ما مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه وجود درس اخلاق برای آموزش در همه رشته‌ها از تاکیدات رهبری است، بیان کرد: موضوع دیگر بحث رعایت اخلاق حرفه‌ای در بین اساتید بود که در آینده کاری جامعه تاثیرگذار است؛ زیرا اساتید جزو الگوهای عملی دانشجوین به حساب می‌آیند.

انقلابی بودن عامل تحرک و افزایش سرعت رشد علمی دانشگاه‌ها است

عظیمیان عنوان کرد: یک پزشک، مهندس، کارمند با درس اخلاقی که در دوران دانشجویی فرا می‌گیرند در دوران کاری خود می‌توانند خدمات مطلوبی به جامعه ارائه دهند.
وی تصریح کرد: اساتید در حکم فرمانده هستند و کار فرمانده هدایت دانشجویان خود را از نظر علمی و ایمانی هدایت است، یعنی تدریس اخلاق در کنار علم از وظایف اساتید دانشگاه‌هاست.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه دانشگاهیان باید پاسخگوی دغدغه رهبری در کاهش رشد شتاب علمی کشور باشند، ابراز کرد: رشد علمی در کشور وجود دارد اما سرعت و شتاب این رشد در ایران کاهش یافته است، این نگرانی رهبری باید به یک دغدغه عمومی بین مسئولان دانشگاه‌ها تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دانشجویان در حوزه علمی و سیاسی بدون سیاسی کاری استفاده کرد، تاکید کرد: تاکید رهبری روی انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن دانشگاه‌هاست زیرا انقلابی بودن عامل تحرک و افزایش سرعت رشد علمی دانشگاه‌ها است.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان